AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.609

crash sensor E39

Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
någon som kan tipsa mig vars krocksensorerna fram sitter på en 540 E39 (1997), hittar inte delen på oemparts, gärna en länk om ni har någon

########
# PAJALA #
########
ja
294
ja73
530dA X-drive Touring -13
Sensorn är väl i kontrollenheten längst bak i mittkonsolen.

Länk

/Jonas
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Du har sidosensorer på din bil förutom själva styrenheten.
Sitter på insidan av trösklarna , tror att du måste plocka ur stolen för att komma åt.
oem: Länk

FAF
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
okej ... tänkte det fanns sensorer fram någonstans vid främre stötfångaren/balken som har fått sig en liten kyss tidigare.

jag har fått ett mycket skumt fel när jag har kopplat in xenonljus på helljuset, (jag har facelift 2001 på min 540) ungefär var 10 gång när jag slår på helljuset så "utlöser" krock funktionen, alltså varningsblinkers slår på, innerbelysning tänds och centrallåset låser upp, eftersom airbags lampan lyste innan (airbags system ur funktion) så har inga airbags smällt ännu, vågar inte som ta bort felkoden INNAN jag har löst detta problem först ;-)

märkte idag att när jag laddade batteriet helt fullt så försvann felet till 99%, kan ju annars vara ballasterna (strömspik) som stör ut någon del som har med krocksystemet att göra. eller felaktigt batteri.

med vanliga glödlampor på helljuset så har jag inga problem alls, ska nog kolla med bosch kts670 diagnos om jag hittar några felkoder.

tack för infon iaf

########
# PAJALA #
########
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.