|
|
|
|---|---|
|
Har nu införskaffat mej en 750 igen, denna gång en E38 -97:) Nu skulle jag behöva veta om det är samma fönsterhissmekanism i den korta modellen (740 E38) som det är in min långa 750? Någon som vet, försökte kolla på realoem men hittade inte ens fönsterhissmekanismen där. Behöver en akut:) MVH Robban | |
| Det var samma på alla E38 korta som långa, från 728 till 750.... | |
|
tænkte jag skulle låna din tråd lite eftersom den handlar om hissmekanisker. Jag har en fråga som jag hoppas att någon hær på forumet kan svara på. Det ær ingen skillnad på hissmekaniskerna mellan dom långa modellerna å dom korta. Men dæremot verkar det vara olika delenummer på hissmekanismerna beroende på om man har vanligt glas, dubbelglas lr skottsækert glas. Nu ær det så att jag har enkelt glas i min e38 men jag har kommit øver dubbla glasrutor billigt. Ær ju en div lister och så som behøver bytas. Men ær det nån som vet vad det ær før skillnad mellan hissmekanismen på dubbelglas och enkelglas? Starkare motor? båda typen av rutor ær lika tjock i nederkant som hissmekanismen sitter i. Vore guld om nån hade nå kænnedom om detta :) |
|
|
Jag har bytt från krosssäkert glas till dubbelglas (lika tjocka glas) och då var detta bolt on bak och enkel småfix fram. Jag vet dock inte hur enkelglas ser ut men min gissning är att du kan göra detta bytet utan större bekymmer. Om jag kommer ihåg rätt: På dubbelglas klämms framrutan fast i nederkant framtill och nederkant baktill. Bak finns det ett hål i glaset centrerat i nederkant som ansluts till hissmekanismen. Mellan hissmekanism och ruta finns olika fastsättningsdon fram och bak beroende på de olika sätten att sätta fast rutan. Saknar du något av dessa detaljer hittar du dom på skroten billigt. Efter att jag tränat på första dörren tog det en timme per dörr att byta glas. Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.