AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
589

Beg Checkkontroll till E36?

[Qvickeen]
Någon som vet hur mycket det kan kosta o köpa från skrot eller dylikt?..

Tack på förhand
Qvickeen

Besök min BMW hemsida, bli medlem!
Länk
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Ska du inte satsa på en beg färddator istället?
Har själv varken färddator eller chekkontrol. Skulle inte installera en chekkontrol. Tycker den är lite överflödig. Färddatorn skulle jag däremot ha användning för.
Oj, kanske inte det svaret du önskade. Dock mina tankar!

Mvh Henrik.
Jag gav 800kr inkl frakt, men det finns de som vill ha det dubbla !!!!!
Beg färddator, det är mer än datorn man måste byta......

Mvh
Patrik 325i -92
[Qvickeen]
Ok men ang checkkontrollern... Vad finns det på den? Har en där det bara finns temp på nu.. o klocka... Inte så kul eftersom tempen ej fungerar står hela tiden på "-37" :)...

//Qvickeen

Länk
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
-37 är lagom!
Eftersom jag inte har utrustningen själv är jag inte helt säker. Förutom det du har nämt tror jag den indikerar för trasiga glödlampor, låga nivåer etc.
Som jag påstog i mitt tidigare inlägg, tycker att detta käns lite överflödigt. Jag tycker att föraren själv skall ha koll på spolarvätskans nivå och glödlampor.

Mvh Henrik.
[Qvickeen]
Jo det tycker jag också... Men jag vill även att allt ska funka, just nu så funkar den inte så bra. Det är det :)...

Länk
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Ok, jag ger mig!
På www.bildelsbasen.se kan du hitta skrotar nära din hemstad. Kan ju vara trygt att själv granska den innan du köper.
Om du istället beställer den så bör skrotarna lämna någon form av funktionsgaranti.

Mvh Henrik.
[Qvickeen]
hehe det är lugnt ;)
Tackar :)

Länk
[Qvickeen]: Har du bara yttertemp + klocka så är det nog ingen checkontroll heller. Finns ju 3 alternativ, yttertemp+klocka , -"- + checkkontroll, färddator.

Men om din yttertemp står på -37 hela tiden så bör du nog byta tempsensorn istället för själva panelen......

Mvh
Patrik 325i -92
[Qvickeen]
jo men det vet jag... har haft den andre kontrollern innan men bytte den då man ej såg vad som stod i displayen..... hade de där man såg nivå o sånt innan... skillnaden på stor o liten check, va e det?

Q

Länk
[Qvickeen]
på tal om trim ;) Ger chipet du har i din 325a mycket??

Q

Länk
Chippet gör "ganska" stor skillnad, det som gjort mest av allt faktiskt.......... Men om man mappar den sen så kanske det blir mer effekt.

Mvh
Patrik 325i -92
[Qvickeen]
Ok, men själva mappningen kostar nog en hel del va?...
Funderar själv på Qvarnis chip men är fundersam på va det kostar... endel säger 1500kr endel säger 2850... Plus att det står 2850 på deras hemsida... :(

//Qvickeen

Länk
[Qvickeen]
Jo en annan sak, ger det mycket att ta bort kattarna?.. Eller ena katten kanske räcker...

Länk
[Qvickeen]: Finns inget som heter stor alt. liten check. Antingen har man Check-kontroll, färddator eller bara klocka och ev yttertemp. Jag har check-kontroll men displayen är rätt kass så jag funderar på att leta upp en beggad, du kan väl berätta om du hittar nån så jag vet var jag ska leta.

www.malte-racing.com
[Qvickeen]: Ta bort kattarna ger lite bättre vrid. Du får nog ta bort bägge, en katt till 3 cyl........

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.