AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.031

Beställa Shadowline lister till e60?

Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Frågade förut om det gick att byta.
Jo det gick, har förskottsbetalat Länk
och dom ska komma till lager inom 8 dagar, har gått 12 dagar och dom har fortfarande ingen som helst aning om dessa lister alls.

Har letat man fasen inte hittat någon annanstans att beställa dessa?
Svenska eller engelska sidor spelar ingen roll.
Kikat på ebay.de men inte hittat något heller.

Tack!
Roffa1
Har du beställt de nya listerna via Schmiedmann så kommer de nog fram så småningom, det kan dock dröja lite eftersom de själva får delarna via Danmark. (brukar ta 2-3 veckor)

Har beställt Schnitzer textilmattor av Schmiedmann den 4/1 och de har fortfarande ej anlänt.
Räknar med att de kanske dyker upp nästa vecka.
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Okej okej.
Ja förväntade mig inte att det skulle gå fort då dom inte hade i lager.
Men då jag varit i kontakt med dom har dom som ingen aning..

Hittade på GetBMWparts.com shadowline lister för ca 1700kr med frakt. Får se hur man gör i slutändan. Skulle få BMW's packningsedel i morgon. Då får vi se om listerna är på väg eller inte..
Roffa1
Kontakta Viktor hos Schmiedmann så hjälper han dig säkert till rätta med listerna.

viktor@schmiedmann.se

Ett tips: När du handlar beställda produkter med lång leveranstid så beställ då delarna via fakturabetalning, då slipper du dels att ligga ute med köpesumman i flera veckor och skulle det dessutom strula till sig så slipper du allt krångel med att kräva tillbaka dina pengar.
Det kostar visserligen några spänn extra att handla mot faktura, men det kan löna sig i det långa loppet.
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Okej, tack för tipset. ska prova kontakta honom!

Ligga ute med pengarna spelar inte så stor roll.
Dock krånglet om dom aldrig kommer att få tillbaka dom kan väl vara lite jobbigt..

Hade tänkt köra med hederlig postförskott men gick inte, så då fick det bli så. Men som du säger är nog fakturan bättre i sånna här fall.
Ne
292
Neroht
523ia-97
523IM-06
325IA M-sport-08
325ia E93-10 (LCI)
335i F30 2012
428i GC xdrive 2016
430i GC LCI xdrive 2018
M235i xdrive 2020
Beställde njurar där skulle komma på 2-3v efter 2.5mån så fick dom stryka ordern dom tar från asien med båt helt värdelöst om det inte finns hemma då får du dom i vår.../M
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Det jag var rädd för.
Fick den känslan då dom skulle komma in om 8 dagar, men när dom 8 dagarna hade gått så visste dom ändå inget om ens listerna var på väg eller eller skulle börja skickas till dom..

Någon som vet om någon bmw återförsäljare eller dylikt som kan ta hem saker på beställning? på nätet. Har ingen återförsäljare i närheten där jag bor.
Ne
292
Neroht
523ia-97
523IM-06
325IA M-sport-08
325ia E93-10 (LCI)
335i F30 2012
428i GC xdrive 2016
430i GC LCI xdrive 2018
M235i xdrive 2020
D är bara att beställa på bmw inga problem men priset blir nog där efter...köpta mina svarta njurar oem skilde ca 500 mot pirat men då fick jag dom på 2dgr ist/M
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Problemet är att jag inte har någon bmw handlare på 16mil..
Men ska ringa dit nu på direkten och höra.
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Fick tag i dom tillslut, var lite tjorv att hitta över telefon.
Men komplett kit, 8st lister skulle gå på 2350kr. till och med billigare än schiedmann..
Roffa1
KalleAman: Vill minnas att Schmiedmann kör med "lägsta pris garanti" detta innebär att du bara behöver visa upp priset du fått från BMW, så får du sedan handla listerna av Schmiedmann för exakt samma pris. Har du redan betalat så regleras detta i efterhand.
Roffa1
Så här står det på deras hemsida:

Prisgarantin är endast giltigt då som kund kan styrka varans pris. Detta betyder att vid kontakt med oss måste du kunna presentera trovärdig information som går att styrka av tredje part. Prisgarantin gäller alla svenska butiker såväl fysiska som internetbaserade. Butiken i fråga måste ha svenskt organisationsnummer och svensk adress vilket måste tillhandhållas vid kontakt med oss. Prisgarantin gäller i 15 dagar efter köpet.
Ka
82
KalleAman
Bmw 530d -04
Det missade då jag överhuvudtaget.
Men iallafall så var dom fortfarande långt bort och när dom skulle komma var osäkert..

Så jag provar BMW istället så får vi se.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.