|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Vad hade ni själva betalat idag för en begagnad 325iT -09 2500-3000 mil utan några paket? Svara ärligt nu... :) | |
|
ROFFE 310´ Dealade till mig nya vinterdäck på alufälg med priset + att vi fick mycket bra betalt för våran gamla E46:a i inbyte (Läs över marknadspris för en -02 E46 320da Touring, 16k mil, komfortpaket, drag, metallic, S&Vhjul). Vi är klart nöjda med mellanskillnaden + att Bilia var MYCKET trevliga att ha och göra med. //Anders |
|
Roffa1 |
amullo: Huvudsaken är att du är nöjd med priset, vet ej hur mkt bilen kostade som ny? |
Terry N |
När vi pratar om trollen, här dyker en utav 219' bilarna upp, gissa priset innan ni klickar på länken: Länk |
|
Ja där ser man............. Sommaren -07 provade jag en 318 -06 med 1500 mil. UTAN utrustning enbart AC. Hade gått som hyrbil hos Sixt. Pris hos BMW: 239.000:- Och säljaren var inte ens intresserad av att diskutera priset plus lite arrogant dessutom som om denna 318 springer iväg. Var även en bula på bakre stötfångaren. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Terry, intressant! Jag gissade på runt 200' innan jag kollade länken (förutsatte att en privatperson sålde bilen). Nu vet vi inte vad ägaren fick av firman men sannorlikt har han/hon gjort en mkt bra affär! Bara att fortsätta gräma sig att man inte var snabbare och mer beslutsam ;-) |
|
|
Terry: Jag tänkte just gissa på 240-250kkr så det var inte helt off med 238. Frågan är vad de betalat i inbyte för den, om de haft vetskapen vad den kostade ny :-) Roffa1: Nypriset/listpris är ju egentligen helt ointressant då det ändå inte är någon, varken företag eller privatperson, som betalar det priset. De flesta företag har ju ramavtal på mellan 10-15%, utöver detta kan rabatten på extrautrstningen vara ännu större. Tittar vi på din 330iA du köpte så prutade du egentligen ned den 50kkr från utgångspriset 475kkr. Det får jag till att bli 10,5% rabatt vilket är bra men samtidigt fullt realistiskt på en hyllvärmare som stått hos en handlare ett år. |
|
Roffa1 |
Kristoffer_L: När detta mitt bilköp var aktuellt under 2009 så förhandlade jag först med BMW Group i Göteborg. Hade satt ihop en gedigen spec på en ny E90 325i-2010 slutpriset inkl 6% rabatt hamnade på 510.000:- så mot bakgrund av detta kan jag ej annat än känna mig nöjd med slutpriset på hyllvärmaren;-) |
| Tippar att dem betalade 180" för den 325:an i inbyte... | |
|
Hej. När jag var och tittade på 530ix på bilcentralen i segeltorp och funderade på att köpa den. Jag ringde då den föregående ägaren för att höra lite om bilen och passade då på att fråga vad han fick för den i inbyte. Han fick 220 000kr och priset i hallen var på den 246 000kr Fast han köpte också en ny GT Det ger kanske en ungefärlig bild. Häls Niclas |
|
| Men var det en "mongo" spec på 530xi:n, typ utan advantage och comfort? | |
Roffa1 |
amullo: Har du hämtat den nya bilen, vart du nöjd.. |
|
Precis kommit hem.. Kan bara säga att vi är GRYMT nöjda! Bilen går som en dröm och det märks att det har hänt en del på de åren imellan. Tystare, stabilare, bekvämare fjädring, starare motor och MYCKET bättre växellåda. Enda roblemet är att vänstra bakljusets blinkers gav upp innan vi ens hunnit hämta bilen, så det bli att börja med en garatireparation. Säljaren var trevlig och lovade attt det kommer inte kosta något naturligtvis, men att han inte kunde ordna det idag, så Bavaria får ta hand om det. Lycklig överraskning.. Bilen har USB anslutning och dessutom märkte vi att sportsätena hade luftpump sidostöd! Imorgon blir det tvätt då det var RIKTIGT skitväder på vägen upp, således inga bilder ännu. Men hitttils är allt bra minus sidobaklampan dårå.. ROFFE! Nybilspriset var 436.100 enligt annonsen. //Anders |
|
Roffa1 |
Kul att ni vart nöjda, och baklyset får ni ju fixat på garantin. Har du hunnit med att testa sportläget i automatlådan, motorvarvet höjs då ca 500rpm (på alla vxl) så motorn känns betydligt piggare. Tur att det fanns USB uttag;-) |
|
amullo => Det där med bakljuset hände även min bil som jag köpte på BMW i GBG. Jag kan säga att vissa av BMW:s verkstäder i Stockholm inte har en susning om hur man fixar det där. Bilcentralen i Nacka bytte ut båda min dagen efter att jag ringde och beskrev problemet. Det är tydligen en viss "batch" av bakljus som har drabbats av problem, så BMW byter (ska byta) båda bakljusen samtidigt. Att stolen har sidostöd by air så att säga är standard på sportstolarna :) Mvh/ Niclas |
|
|
Till Niclas116 Nej det var ingen "mongo" spec. Den var utrustad med headupp, hifi, comfort, skinn, stora nav, 18tum, värmebak och några saker till jag inte kommer ihåg... Men bra utrustad helt enkelt och en skötsam ägare som jag pratade med. Häls Niclas B |
|
|
Sportläge och även M testat naturligtvis. Jag tycker skillnaden mellen D och SD läget som MYCKET större i denna jämfört med min gamla e46:a.. Denna är mycket segare på attt växla ner om man inte gör kickdown i D läget medan den var mycket bättre på att hålla växel i SD. Stereon funkar mycket bra! Bra ljud och bra tryck.. Lite mer bas hade inte skadat, men då har man ju bara HiFi så.. Jag tänkte ta med mig ett USB minne idag och prova med. Någon som har bra tips på en modell som passar direkt i utan förlängningskabel? Alltså kan sitta i när armstödet är stängt? Verkar vara lite taskig höjd under locket. Vi fick extra 12v uttag i baksätet också, kommer inte ihåg vad paketet heter. Det underlättar ju laddning av mobiler med mera, vilket man tackar för. Däremot så får jag beställa en gummimatta till bagagerummet.. Det var ingen med, är BMW orginal bäst? Intressant angående bakljusen.. Jag tänkte ringa Bavaría om det på Måndag och se till att det kan fixas fort. Just nu är det vänster bakljus som inte funkar, något som stör mig efterom det är DEN sidan jag verkligen VILL ska funka! Höger kan jag ta ändå, men att inte ha vänster är ju störande som f*n. Nåja.. Det är ju ingen idé att skrika om det.. Blir det bara fixat så är jag glad. På det hela är jag kanonnöjd! Skitskoj med ny bil. Den ska tvättas idag, så det kommer lite bilder i eftermiddag för er som är intresserade. :) Tack alla för era tips! Man är ju newbie på e91:an //Anders |
|
Roffa1 |
amullo: Det bör finnas två styck usb uttag i bilen. Ett av dem är placerat i mittarmstödet och det andra hittar du i handsfacket. Vad det sedan gäller usb stickor så är det tyvärr så illa att bara vissa modeller fungerar, Sandisk är en av de få tillv som fungerar. Samma sak med mp3 spelare bara vissa modeller som går att använda. Vad det gäller gummimatta till bagagen så vill jag varmt rekommendera BMW:s orig formpressade gummimatta, den håller mkt hög kvalite' samt att den passar som handsken på handen. Kostar visserligen 900:- men väl värd varenda krona. Den har dessutom exakt samma mönster/räfflor som orig golvmattorna. Se till att BMW omgående fixar baklysena åt dig, bilen är ju i sitt nuvarande skick olaglig att framföra på allmän väg. Kräv kompensation för att de har lämnat ut bilen till dig i sitt nuvarande skick. (tex:gratis matta till bagagen) |
| USB uttaget i handskfacket har man endast om man har Navi prof, det är det uttaget man använder om man vill ladda upp tex sin musik på HDDen. Det i armstödet är det man använder om man vill spela upp musik från sin Ipod. | |
Roffa1 |
Något som jag tydligen har missat, men med mp3 spelaren ansluten till uttaget i mittarmstödet så har jag ofta fått indikation på om musiken/innehållet skall laddas över till bilens hdd musiksamling? så det kanske funkar att ladda hdd från båda usb uttagen. vill ej testa eftersom alla mina sparade cd-skivor försvinner från hdd, så fort man tankar över innehållet från MP3 eller USB stickan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.