|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Det är väl nästan så att dom som köpte nämnda 325:or borde få pengarna tillbaka vid en försäljning idag? | |
| GE: Förmodligen. Trots att de saknade all paketutrustning och bara fanns i rött eller silver så hade de hade bilarna de allra mest esentiella som sportstolar, xenon och AC (dock manuell), samt kanske det allra viktigaste den nya uppdaterade motorn. Helt klart ditt livs fynd för de som klippte till. | |
Roffa1 |
Kristoffer_L: Vill minnas att min E90 annonserades ut till REA priset 475.000:-och ordinarie listpris inkl den gedigna utr-listan var 556.000:- efter någon timmas förhandling (inkl kaffepaus) så enades vi om slutpriset 425.000:- Summa prisreduktion = 130.000:- När jag kollar gällande dagspriser på begagnatmarknaden kan jag ej annat än leeee;-) |
| Åh andra sidan kan man beställa en helt ny 320dT Advantage edition idag med äckligt bra rabatt, likaså gäller 1-serien. BMW har haft kampanj på paketen till 3-serien i flera år nu, dock ej M-sport. Så det här med att någon tar oskulden på flera hundra tusen gäller oftast när modellen är helt ny på marknaden innan kampanjerna kommer för att stimulera försäljningen, undantag för 7-serien och X5/X6/5GT. | |
| Roffa1: Det förstår jag att du gör och hoppas du är nöjd med din bil. Men återigen, det fanns flera anledningar till varför bilen var lättprutad som jag tidigare nämnt så att räkna med att vem som helst som går in på BMW får 130kkr i rabatt på en bil för 500kkr är att förvränga sanningen något :-) | |
| Roffa1: Jag tror det pris du fick berodde på att de ville bli av med bilen som de haft stående i ett år. Samtidigt skedde ett skifte där de flesta ville köpa dieselbilar och inte bensin. Därav blev den modell du köpte väldigt svårsåld. Antar att du var en av få kunder som var genuint intresserad. | |
Roffa1 |
Chris: klart de ville bli av med bilen fort som fan, vilken bilfirma vill sitta med fastlåst kapital som sjunker i värde. Jag råkade ha en halv mille till hands och slog naturligtvis till och gjorde affär. Är fortfarande helnöjd med bilen, beräknar att ha den i min ägo ca 10 år fram i tiden. (sedan får grabben leka med den;-) |
|
Låter som du gjorde ett riktigt klipp! Du som har haft en nyare bil ett tag.. Vad skulle du rekommendera attt man tittar på om man skalll extrautrusta denna något? Jag tittar främt på antingen ett USB/Ipod docka eller liknande.. Ev. så blir det några extraljus också.. Gillar bra belysning. //Anders |
|
Roffa1 |
amullo: Själv har jag satsat på BMW:s OEM performace tillbehör som tex: Svarta njurar, växelspaksknopp och handbromshandtag inkl alcantara damask, tänker även investera i det kompletta performance bromskitet (ser ju urläckert ut) har likaså beställt AC Schnitzer textilmattor (med nedsänk logga i textilytan) inkl ACS pedalplattor. Och i somras skaffade jag 19" Stjärneker 230 från Tyskland, dessa snygga hjul tog verkligen bilens look till nya oanade höjder;-) Angående extraljus så tror jag det ser mindre bra ut. |
|
Jag skulle satsa på USB alla dagar i veckan! Jag använder det varje gång jag kör min bil. Dock så vet jag inte vad som är billigast att eftermontera? Jag gissar på att iPod-anslutning är billigare... Mvh/ Niclas |
|
Terry N |
Ja, man fick bannor av frugan att man inte handlade fort den gången, bilcentralen i segeltorp hade 5 bilar om jag minns rätt, några silver, några röda. Specen var föjande, (inga paket alls). Sportstolar Xenon förvaringspaket lm-fälg 16 tum dock 3-liters motorn, man hade fått fixa farthållare, multiratt och andra fälgar för att göra den acceptabel - min tolkning Vet inte hur många gåger man hört att Roffas bil var nedsatt 130 lakan, den slår alla rekord, (i förh pris, procent rabatt) grattis. kunde inte låta bli :)- sorry för off topic, Amullo |
Terry N |
Sorry, sidanvsningen hängde inte med, sent inlägg! |
|
Får kolla på Ipod eller USB anslutning.. Jag har en gammal Ipod MINI liggande som skulle kunna bli dedikerad till bilen isåfall. Man vill ju gärna kunna styra den med ratten och dessutom få upp låttitlar på radion. Men att kunna köra låtar direkt från USB sticka är ju verkligen fint eftersom jag intensivt hatar Itunes. Drag and drop FTW. Svarta njurar, växelspaksknopp och handbromshandtag inkl alcantara damask låter inte fel, det är otroligt vad det gör i utseende med lite snygga inredningsdetaljer. //Anders |
|
Roffa1 |
amullo: 19" hjulen står nog för den största förändringen. (ett riktigt lyft) du känner knappt igen bilen efter hjulbytet. |
|
humm.. En polare har ju iofs 19" csl fälgar som suttit på hans e92 till salu. Jag tror det får vara ett tag.. Jag har ju rullat 16" på min e46 sedan vi köpte den eftersom det är så bekvämt och skönt. Hur stora däck blir det på 19"? 235/35-19 eller? //Anders |
|
Roffa1 |
fram: 225x35-19" samt bak: 255x30-19" |
| amullo: Är du ute efter komfort bör du hålla dig till 17". | |
|
Jag skulle också ge en liten varning till 19-tums fälgar om åkkomfort är viktigt och du tänkt långpendla med bilen. Om bilen är till för långpendling skulle jag rekomendera dig till att fortsätta med 17-tum. Har 18-tums M-sportfälgar till min och visst är de snygga men det ÄR stor skillnad på komforten jmf med mina 17-tums centraleuropeiska vinterdäck (RFT på bägge två), det märks framför allt när man kör långt och på lite slitna vägar som dessvärre en majoritet av Sveriges vägnät består av. Kör du främst kortare sträckor kan 18/19-tum vara intressant men annars skulle jag avråda dig. Men det är min syn på det och mina erfarenheter efter 3500mil med min E91. Sen har vi ekonomiska, jag körde slut på en uppsättning bakdäck förra säsongen (255/35/18) Michelin PS2 RFT efter drygt 2000mil...nya kostar 7000kr paret. 19-tum är inte billigare om vi säger så. Så vill man vara fin får man lida pin ;-) |
|
|
njae.. Blir nog kvar på 17" tror jag.. snackade igenom det med en BMW polare på jobbet som åkte 19" och han tyckte likadant.. Men va f*n vet jag? Har ju för bövelen inte ens hämtat bilen än! :) //Anders |
|
Roffa1 |
amullo: Vad fick du betala för den nya kärran? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.