AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.747

Nybil.. -09 320da Touring M-sport

Sida 2 av 5
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Bilden verkar ha kajkat ur..
Länk

//Anders
Visa användare
2.407
amullo
Bak
Länk

//Anders
GE:
Jag tror Du mycket väl förstår vad jag menar! Har haft en hel del hyrbilar på korttidslån och inte har jag kört överdrivet försiktigt precis.. Dock inte "vårdslöst " eller som en "biltjuv", men ändå står man på lite extra ibland för att "testa kärran" lite om man så säger.. Bland annat hyrde jag en Golf GTI ett par dagar och kände verkligen den lite på "pulsen".. Tolka det som Du vill..

Du är kanske ett gyllene undantag, men jag tror det är väldigt vanligt att demo och hyrbilar lever ett hårt liv med massvis av olika förare och testare..
Personligen är hyrbilar, demobilar och bilskolebilar ett big No No för min del..
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag ser ingen anledning att köra som en biltjuv i lånta fjädrar.
Att vara rädd om sin egna grejer betyder att man rädd om andras egendom också.

"Byta upp sig? Till vad då?"
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Men vet oxå att alla tänker inte så!

"Byta upp sig? Till vad då?"
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är det verkligen samma sak med hyrbilar som med lånebilar?

När jag provkör en bil så har jag kraftigt begränsat med tid och vill ofta hinna med att testa grejerna lite. Troligtvis högt slitage med avseende på en kort tid. Betyder inte att jag behandlar bilen vårdlöst men ska jag bestämma mellan en 325 och en 330 så måste jag gasa för att känna skillnaden.

Men när jag hyr en bil kör jag ofta långt och behandlar i stort sett grejerna som mina egna. Senast nu i helgen körde jag 40 lugna mil på E4 med vad som måste betecknas som minimum av slitage på bilen med avseende på hur många mil den fick gå. Ställde in den i varmgarage natten innan så jag inte behövde starta med kall bil i -23 C. Tråkigt både för mig och bilen.

Jag tycker inte man riktigt ska bunta ihop hyr och lånebilar då hyrbilen oftast ska uppfylla ett transportbehov medan lånebilen ofta ska visa föraren vad bilen går för. Vissa förare kollar det på olika sätt.

656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Mkt fin bil, grattis!
Roffa1
Citat Stockbroke: "hyrbilar lever ett hårt liv med massvis av olika förare och testare..
Personligen är hyrbilar, demobilar och bilskolebilar ett big No No för min del"
Slut citat.

Kan bara instämma till 100% jag skulle aldrig satsa mina pengar på en demobil.
Roffa1: Vad jag läst mig till på forumet verkar dock denna strategi inte inneburit ett helt bekymmersfritt bilägande ;-)

(Förlåt men jag kunde bara inte låta bli, hoppas du tar det på rätt sätt :-)

Alla resononerar vi olika och jag är glad att det finns de som hellre väljer att ta ut oskulder ur bilhallarna och förlora 100-tusentals kronor i värdeminskning, vad skulle annars vi begagnatköpare leta och sukta efter.
Roffa1
Kristoffer_L: Har tänk att bruka min "oskuld" under mkt lång tid, så värdeminskningen blir nog ej så kännbar, fick dessutom -130.000:- i rabatt när oskulden togs ut från bilhallen;-)
Roffa1: 1-0
Visa användare
2.407
amullo
Jag är osäker på om bilen har USB anslutning, det är inte specat, men någon sa att det kanske ingick.
- Är det någon som vet om det går att eftermontera?

Är HALO ringarna gula på -09:orna?
- Funderar på att byta till vita redan nu.

Ginns det lite mörkare bakljus till Faceliften?
- Skulle vara snyggt va?

Annars är jag grymt taggad och dagarna kan inte gå nog fort till på lördag!

Roffa1.. Lycks du pruta ner bilen 130´ efter att ha räknat bort den inneboende rabatten i alla paket/erbjudanden som man kan kombinera ihop så är du grymt duktig! Den är ju en kanonbil du har, det måste sägas.. Just x-drive hade ju varit guld på vintern i en stad utan fungerande vinterväghållning som sthlm.

//Anders
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@amullo Grattis till bilen, riktigt snygg.
Det finns inga OEM blacklines-bakljus till LCI. Tycker de är snygga som de är, min åsikt.
Roffa1
amullo: Det är vita coronaringar på faceliften och om det saknas usb uttag så vill jag minnas att det finns ett kit att eftermontera.

Får passa på o gratulera till den nya bilen, du blir säkert helnöjd. Lycka till på Lördag.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Njaee, vita coronaringar kom väl till faceliften på E92 och E93? Vår E90 -09 har gula coronaringar och xenon. Har inte sett en enda E90/E91 med vita corona men det kanske har kommit det också..?

Grattis till nya bilen, amullo. Ser väldigt trevlig ut!
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag har lite svart toningsspray för bakljus , Kom förbi Älvsjö du :P
Visa användare
2.407
amullo
Nåja.. Vite Corona ringar måste ju bilen ha.. Polarn här på jobbet menade att det fanns en del eftermarknadsgrejer som passade.

Bakkjusen får vara sålänge.. Det kommer säkert något med tiden.

USB anslutning blir det iallafall. Får se till att beställa när jag vet om det finns eller inte.

//Anders
amullo: Roffa1 prutade inte ned bilen 130kkr, det var en sk hyllvärmare som vandrat runt under finanskrisen.
I början av 2009 var nybilslagren gigantiska och svårsålda lagerbilar med lite udda konfiguration kastades i princip efter kunderna. Inget fel i det eftersom det med facit i hand var helt rätt tid att köpa bil!

Exempelvis kunde du också köpa helt ny 325iT -08 med lite udda spec för 219kkr. Priser som troligen aldrig lär återkomma igen.

Så ja, prisreduktionen var stor då, men inget du kan använda längre som ett riktmärke inför en prisförhandling på en ny BMW.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Exempelvis kunde du också köpa helt ny 325iT -08 med lite udda spec för 219kkr. Priser som troligen aldrig lär återkomma igen."

Dessa kommer man ihåg ;-)
Har aldrig varit så nära att köpa helt ny BMW, tyvärr var man tvunget att agera blixtsnabbt. Tog slut på några få dagar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.