|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, har klen värme i kupen på 328:an E36. Tempmätaren är normal, kylarvätskenivån är ok, ej läckage. Måste ha lite varv i maskin för att få upp värmen i kupen. Någon som har lite bra tips? Finns ac i bilen men den är ur funk. MVH P | |
|
Det låter som att du behöver lufta kylsystemet. Du kan även ha en dåligt vattenpump. Det hat hänt att skoveln har släppt från axeln och då behövs det lite varv för att få igång cirkulationen. Mvh H |
|
| kolla också om du har elektrisk vattenpump till kupevärmen, funkar inte den får du bara värme när du har varv på motorn. | |
|
Var sitter pumpen till kupevärmen? Är det den lilla "motorn" vid kylaren nedre del ? MVH P |
|
| japp. På min bil startar den när kupefläkten är på och man begär minst 16,5C i bilen, men på brorsans E34 går den när tändningen är på. | |
|
------------------------------------- Som sagt, har klen värme i kupen på 328:an E36. Tempmätaren är normal, kylarvätskenivån är ok, ej läckage. Måste ha lite varv i maskin för att få upp värmen i kupen. Någon som har lite bra tips? Finns ac i bilen men den är ur funk. MVH P ------------------------------------- Precis samma problem hade jag. Några veckor efter fick jag inte ens värme när jag hade höga varv... Tempmätaren är normal, kylarvätskenivån är ok, ej läckage. Har läst mig fram i andra trådar att ofta är det luft i kylarsystemet som är boven. Har dock inte försökt mig på att lufta det än... Dock märkte jag för några dagar sedan att en slang satt lös till den svarta "burken" precis under luftmassemätaren. Bmw 325i -92 ej vanos. Det går alltså in 2 slangar i den. Vet någon vad denna "burk" kallas? - Får jag inte köra/åka Bmw så rider jag hellre på en åsna. |
|
|
Nu har det luftats, vilken go värme det blev plötsligt :) En brant backe, 3000varv på maskin, vilken skillnad. Tack för tipsen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.