AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.464

Supersprint race eller Eisenmann race?

Jag är på jakt efter sportavgassystem till min bmw 328 e36.

Vilket låter mest?

Supersprint race eller eisenmann race?

Hur mycket skiljer ljudet från supersprint sport och eisenmann sport.

Låter race versionerna mycket mer?

vilken är bäst?

MVH
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Bäst? eisenmann race självklart!

Länk

BMW ownz
Låter riktigt gott.
vilken storlek har du på utblåsen?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
dedär är D_Nilsson s 328 så jag vet inte. men ska skriva och fråga han direkt :)

annars tror jag de va någon av dessa han beställde.
Länk

BMW ownz
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Halloj, Eisenmann Race-ägaren här!:)

Jag kan mer än varmt rekommendera ett Eisenmann Race! Det låter helt underbart!

Som Frrla sa så är det min bil på videolänken han la upp, tyvärr får man inte riktigt samma känsla för ljudet på filmen som man får live. Men jag kan garantera att den låter ännu bättre live!:)

Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Jag beställde förresten från kattarna och bakåt! Eisenmann Race 2x76mm (dvs 3" utblås).

Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
va är de för skillnad på de jag länkade till förutom utbytbara utblås, med de 2 mellanrören, 2kg, och priset?

BMW ownz
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
Frrla: De du länkade är Schmiedmanns egna sportavgassystem, de är iof byggda av Eisenmann. Skillnaden är om jag inte minns fel att Schmiedmanns kan man inte få med "race-ljud". Sen vet jag inga fler skillnader:)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kollade på allt utom namnet :/

BMW ownz
RV
141
RVR_II
E12 518 mintgrün -1975-
E36 328Ci bostongrün -1997-
F11 530dT Carbon Schwarz -2013-
Bilen i länken lät mulligt, hur är det när man kör i jämn fart? Är det för mycket motorljud eller funkar det bra även vid längre resor utan att man tycker det blir bullrigt?
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
RVR_ll:

Det låter helt klart när man kör, men det går att leva utan problem med! Jag har åkt några resor till min tjej i Katrineholm och när man ligger konsant på ca 3000rpm låter det ganska friskt, men jag njuter bara av ljudet!;)

Fast jag har tänkt att ljudisolera bagaget lite då jag saknar att höra själva "motorljudet", avgasljudet tar över till max nämligen.

Men iallafall, ljudet blir helt underbart! Ångrar inte för 5-öre att jag köpte Eisenmann:et!:)
D_nilsson Var du tvungen att att ändra något på diffusern när du kör med 2*76 eller sitter det fint på utan att göra mer plats?
Visa användare
92
D_Nilsson
BMW 120i E87 M-sport
meibrant:

Det passar perfekt! Man behöver inte modifiera någonting på diffusern:) Jag och en kompis byte från orginal till Eisenmann:et på 30 minuter, var inga som helst svårigheter.

Ska du ha större än 2x76mm, dvs 2x83mm, så måste du modifiera diffusern lite om jag inte minns fel. Men jag tycker personligen att 2x76mm ser allra bäst ut!:)
D_Nilsson:

Jag har kollat lite på dina filmer låter väldigt bra.

Men som du sa så är det ju svårt att uppskatta hur det låter live.

Jag tänkte bara höra med dig hur du upplever ljudet.

tycker du att det låter mycket i coupen när man kör?
Låter det så att folk vrider på huvudet när man kommer?
Om man jämför med typ simons som för övrigt låter väldigt fjompigt?

Men vill ju inte att bilen ska låta för mycket. Men sexan ska ju helt klart höras.

MVH

Martin
EB
30
EB
M3 E30 -88
525i m-sport touring -01
Jag kör med supersprint race system utan kat på min m3e30. Kan ju säga att det låter riktigt högt, när jag låg på e4:an i vänsterfilen så höll folk som jag körde om för öronen ;-) Har satt dit en ljuddämpare nu som jag döpt om till kat. eftersom att den måste sitta där men inte fungera (-88) det låter alldeles lagom mycket nu
EB: löjligt att köra race system på gatan om det låter så högt. fick du ens genom bilen på besiktning?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.