|
|
|
|---|---|
|
Jag har dragit ett förgreningsuttag till batteriladdare i motorutrymmet idag och letade också en smidig ingång till kupén. Ni som gjort det själv, vart drar ni in kabeln? Måste man montera ned något i kupén och har någon en DIY. Måste man borra rent utav? | |
|
på höger sidan mot troped väggen. PÅ visa bilar sitter det batteri där, men inte på din. PÅ min sitter det plus och minus poler och även bromsmodulen. Skulle tro att du har ett tomt utrymme i din där! Mot torpedväggen sitter det en gummigenomföring den kan du använda dig av. Kan hända att du får demontera handsfacket! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Demontera handsfack då, är det bara att prova och köra eller ska man tänka på något när man monterar ned handskfacket? Vart börja? Vad tänka på? Gummigenomföringen har jag sett vid torpedväggen långt upp där plus- och minus-polerna sitter, men det är håd i plåten där alltså så man ska känna kabeln när man petar in den i kupén? Går den ner vid mattan eller går den bakom handskfacket? Det finns ju lite att montera ned om man säger så. Varför jag frågar så mycket är för att jag inte vill betala mer för mina klantigheter än vad det kostar att lämna in den och få de gjort. |
|
| Har nyss gjort det själv, Ta bort gummigrejen och tryck till med en mejsel så märker du att det är ett hål, Du kommer under handsfacket, så det behöver du inte demontera. In med kabel bara, bus enkelt. | |
|
Ska göra det i helgen när jag har ett garage och lite värme att göra det i. Jag ser ingen "glipa" där kabeln kan dras in om man nu inte monterar ned något. Den här gummi-"damasken" med några hål där det redan sitter kabelstammar i, är det alltså den som jag bara gör ett litet hål i och skjuter in kabeln in i kupén? Vart drar jag fram kabeln från? Ett hål i mattan eller någon glipa som jag inte ser? Någon som har bilder? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.