AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.716

ESS erfarenheter?

Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Hej! Vad har ni för erfarenheter av ESS tuning? Ger det den effekt dom säger? Körbarhet? Problem? Pallar min 550iX 530hk 730nM som ESS påstår kunna ge till denna motor?? Är deras box lätt att använda själv? typ BSR´s

/Håkan
Har bara hört gott om ESS och deras produkter. Såvitt jag vet har de funnits ett bra tag.

Du är medveten om att du avsäger dig fabriksgarantierna på motor och drivlina när du trimmar bilen va?
Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Ja, därför vill man ju inte riskera någon bonntrimmning. Har Hartge & Mosselman som alternativ, dom plockar dock ur lite mindre effekt (finns kanske en anledning till det) man vill ju ha så mkt som möjligt ;-)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ESS är absolut ingen "bonntrimning" - det tror jag de flesta mer insatta kan skriva under på.
Hade det varit min bil hade jag kört ESS, Hartge/Dinan känns lite som att man betalar 100% extra för varumärket bara.
Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Tack! Känner också att man betalar mkt för varumärket Hartge!
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Känner flera som kör med ess och kan lova att det inte är ett bonnföretag då jag själv har varit och besökt dom personligen i Norge. Dom kan sin sak kan jag lova!!!! Ett väletablerat företag i trimvärlden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.