AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.030

Köpråd e61 -05 med automat

Hej

Efter att varit utan bmw några år så hittar jag tillbaka till bmw träsket :),är nu ute efter en 525-530 e61á

Har tittat på några svensksålda 525 som rullat ca 12-13t med komplett historik.
Men hur är automaten i dessa bilar? Jag kikade lite på volvo v70 innan jag bestämde mig för att kanske slå till på en bmw igen för volvon verkar också ha problem med automaten. Är inte oljebyte med i servicen hos bmw heller?

Ska man akta sig för att kanske köpa en med automat? Om jag nu skulle hitta en är det farligt om jag skulle vilja byta olja omgånde på den? spola? för att vara på säkra sidan.

Tycker det är sjukt att dom säger att det är lifetime olja när bytet är småpengar istället för vad ett ras kostar. Mercan jag hade bytta jag flitigt på och den rullar fortfarnade med samma låda och har gått ca 39.000 mil.

Blev en långt inlägg men det är kannon med lite läsning till morgonkaffet :)

//Robert

Lynx Mountain 800HO med 162hk under huven:)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Köpte en 523iA -07 i somras, och måste säga att bilen är underbar att köra, automaten funkar så bra med motorn, helt klart den bästa bil jag haft.Länk

BMW CS #5206
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Automaten är mycket bra så länge den fungerar. Jag valde bort den i E61 för att minimera mängden dyra fel som kan uppstå eftersom att jag ägen den bilen privat. Tjänstebilen har självklart automat (audi A4).

Har du tur så är det inga problem men har du otur så får du byta den. Så enkelt är det!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.