AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.735

Bmw e39 med nivåreglering låg vänster bak ?

An
4
Andreas E39
Bmw e34 525ia Touring -92
Bmw e39 530Da Touring -02
Hej en dag när jag körde så varnade färddatorn att nivåregleringen var max och bilen blev hård och väldigt låg vänster bak. Någon som råkat ut för detta eller har en aning om vad det kan vara ?

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Startar kompressorn när du startar bilen? Om ja - stäng av bilen och lyssna efter pysande ljud i hjulhuset. Det skulle mycket väl kunna vara en sprucken luftbälg.

___

Min bil: Länk
An
4
Andreas E39
Kompresorn startar och allt är frid och fröjd men så fort det blir någon belastning så sunker den ihop och om man går ut och lyssnar så är det ett pys så det kan vara som du säger att det kan vara en spruken luftbälg. Detta hände i sammband med att jag blev påkörd bakifrån. Så kan ju hända att den fick sig en smäll. Tusen tack för hjälpen :)
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Kör helst inte bilen innan du fixat det.

___

Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Jag har haft problem i vinter när det varit väldigt kallt att den sjunkigt ihop när den stått länge ute och sedan när jag startat den så lyser lampan för nivåreg.
Men är borta nu när det blivit mildare. (skumt)
Men stände jag av bilen och på igen så lyfte bilen normalt och fungerarde felfritt.
Kanske hade fryst eller nåt.

Pratas annars en heldel om dom där luftbälgarna annars.
An
4
Andreas E39
Okey jag har använt bilen dagligen så kanske bäst att ställa ner den nu då och få den på verkstad.
Jag trodde först att det var någon givare som frusit eftersom det hade varit varmt några dagar och det kastar ju upp lite vatten där. Det var minusgrader den dagen det hände så trodde det var en givare som frusit men det har inte alls blivit bättre nu när det blev över 0 strecket. sedan när jag gungar på bilen så pyser det innanför däcket så är nog som ni säger att det är en luft bälg som gett upp. Tack för all hjälp med felsökningen
:)
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Inte svårt att byta, tar en dryg timme. Du behöver en garagedomkraft och en pallbock - bocken för att sätta bilen på och domkraften för att hissa upp länkarmen när du återmonterar.

Tips som jag missade när jag bytte: För att få bort bagagerumsgolvet sitter det små skruvar under lastöglorna, lyft på ringarna så ser du dem. På så vis slipper du riva ut baksäte och ryggstöd... :)

Övriga instruktioner här: Länk

Ta det lugnt med de två clipsen på ovansidan, de är ganska klena.

___

An
4
Andreas E39
Okey då är det något man gör här hemma alltså :) bara att inhandla en sådan om inte det med går på försäkringen eftersom det hände i samband med att jag blev påkörd. Tusen tack för att du varnade mig om dom små hemligheterna som är bra att veta :) tråkigt om man skulle sabba något när man ska laga :). Tack för all hjälp :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.