AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
31.342

550iX f10 förbrukning

Sida 3 av 3
1.55-1.6 låter kanske lite väl högt vid blandad körning, jämförelsevis är det nog t.o.m något högre än vad en RS6 V10 ligger på. Men 1,3 låter väl annars helt ok för den bilen.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
530iM-01:

Nu borde väl förbrukningen ha gått ner? Har du trimmat bilen än?

Mvh
Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Ja ligger på ca 1,30 blandat och 1,1 på riktig långkörning.. Nej inget trim ännu, har monterat H&R sänkning, kolfiber backspeglar, kolfiber diffuser bak & 20" Mosselman smidda fälgar :-)

mkk230
Vart har du köpt dina leksaker? Kommer det upp några bilder snart.
Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Nu har jag bild :-)

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Mycket snygg:) Fälgarna passar klockrent till bilen.

//Stefan

Mina bilar:Länk
mkk230
Nice, vad är det för dimension på fälgarna?
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Vem bryr sig om förbrukningen när man köper en 550 ix???
Låter lite knepigt att köpa en sådan bil och sedan fundera på förbrukningen.

Då hade 520 diesel vart ett alternativ istället.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Grymt läcker.... Själv varit sugen 550 i E60 ett tag.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag valde mellan 550, RS5, S4 och 535d. Just nu är det inte läge att bli efterklok, men visst skulle en 550 inte gjort ont. Det är ju mycket bil för pengarna, eller mycket pengar för bilen;)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Hej, tycker själv det blev kanon med dessa! Enda uppsättningen i Sverige dessutom. Dim 8,5x20 fram och 10x20 bak.
Ang förbrukningen så visst "vem bryr" sig.. men det är inte så jäkla kul att tanka 3ggr i veckan.. Så egentligen borde jag gnälla på BMW för det är för liten tank!! Tycker dock 1,3l/mil är lite väl häftigt för en modern BMW V8, min S-klass -06 med 5,5L V8 388hk drog 1,05l blandat.. och hade 100L tank :-) (blir nog en S när nya modellen kommer)
Mycket pengar för mycket bil kan man också säga ;-) 1055" listade min med nästan all option innan rabatt... blir stort tapp jag vet.. :-( Man lever bara en gång!
Kan tänka mig att 550iX måste vara en av de optimala bilarna. Som nån av motortidningarna skrev, så är väl ända minuset bilpriset... Men en ett års beg tysk import om nåt år är säkert ett klipp. Blir nog mycket bil för de pengarna. Ekonomiskt sett är nog dock en fullmatade 535d ett bättre köp men då har man förstås ingen åtta. Men är annars sjukt nöjd. Kommer på mig att nästan aldrig sakna en bensinare, trots att jag haft både M3, M5 och 550 sista åren. Kanske man börjar bli gammal... :-) Snygga fälgar! Sänkningen var också läcker. Hur känns den med sänkningen? Hade ett motsvarande ställbart chassi på en Golf R jag bytte till mig och precis sålt och på den bilen var den inte speciellt skön men antar att det funkar mycket bättre på en 550.

/Anders
Visa användare
33
530iM-01
550iX -11
Själv är jag "dieselhatare" tycker inte det passar i en premiumbil.. köpte en X5 3,0d -07 när den nya kom och det var motorn jag aldrig var nöjd med, lät ju som en traktor så den blev inte långvarig i min ägo. Men detta är min åsikt, vet att många gillar diesel även i en BMW..
Komforten i F10 är det man slås av mest jämfört med tidigare modeller iaf om man har det ställbara chassit, bilen är komfortabel som en MB i comfort läget och blir en helt annan bil i sport & sport+ läget :-) Mkt stor skillnad mellan lägena så det är lite som att både ha kakan och äta den :-)
550iX är den optimala bilen så länge man inte behöver utrymmen för den är jäkligt trång! Har själv 2st bakåtvända barnstolar i baksätet och det funkar inte speciellt bra..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.