AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.683

Kommer bilen att spåra och bli orolig med spacers?

Gee
Har köpt spacers till mina M 135 fälgar på 16mm det jag nu undrar är om bilen kommer att spåra och beté sig konstigt på vägen om jag sätter andra spacers fram säg 12mm?

En annan fråga också ska ev. lämna den för valsning av skärmarna hos need for speed i malmö finns risken att lacken spricker när man valsar skärmarna?
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm

Ja det finns risk för ev. lite spårning då hjulen kommer ha en annan impressing än original, men inte nämnvärt i min mening. Den kommer nog kännas lite stabilare då hjulen sitter bredare isär, men den kommer vara lite oroligare. Se till att det är navstyrning på dina spacers bara.

Och vid valsning så värmer man upp lacken med en värmepistol så att den ska bli mer formbar och ej spricka. Skulle säga att det är 40% skanns att det spricker och 60% att det håller beroende på vem som gör jobbet samt hur mycket du ska valsa.

Mvh Fredrik

BMW CS #07491
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Ang valsning så har du lite fel Beolab. JAg valsade kanterna på min E91 och jag frågade gubben som jobbat med detta i 20-25 år om lackspricka. Då fick jag motfråga om bilen är omlackerad. Nej sa jag och undrade varför han frågade det. Jo vid omlackering slänger dem bara på lite grund och sen lackar över, på fabrik är det flera olika lager som sprayas innan lackeringen och då finns det inga risker för sprickor.
Dessutom värmer man inte så mycket vid valsning då ingreppet är väldigt litet.
Att bocka ut kanter är annan sak och då har du större risk att förstöra mer än vad du får i nytta. Undivk!
Herr.Bayer: Mja...Du har kanske inte helt rätt...Min gissning är att en "fabrikslackerad" bil har tunnare lack, dvs mindre risk för sprickor. En omlackerad bil grundas ju om det är seriöst, sedan lackar man med vald färg+klarlack (ytterst sällan man slipar bilen plåtren vid omlack, man mattar ner lacken ordentligt). Ofta (alltid?) blir lacken tjockare, o det är denna ökade tjocklek som kan göra att det spricker lättare. Ja det är min gissning iaf.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Herr bayer. Det kanske var överdrift med 40 % men det har hänt mig på båda framskärmarna när jag valsade ut lite mer än normalt på en bil jag ägde. Har valsat själv som oftast har gått bra, men värmepistol är att föredra kan jag lova dig.. Jag körde en annan gång skärmarna i ett engelskt hjul o rullade ut skärmarna ca 3,5+cm och sedan omlack med asfalt på insidan på innerskärmarna inte räckte till.. Kanonresultat men det kostade 10.000:- svart..

BMW CS #07491
Gee
Okej, tack ska ni ha för svaren.
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Ja det är klart att det var svart, det var ju asfalt!! He he!!

Klabbarparn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.