|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har kikat lite på mindre SUVs med dieselmotor och funderar främst på nya X3 och Q5. Men så insåg jag att det också finns MB GLK. Är det någon här som kör eller har erfarenhet av modellen? Hur är den att leva med? Designen är lite speciell, personligen gillar jag den lite bruksiga attityden. tacksam för svar! | |
|
Jag har just beställt en GLK med AMG-paketet. Den ser ut som en SUV skall se ut enligt min åsikt, Den kantiga designen påminnar ju om gamla goda G-modellen :-) Prövkörde en 220 CDI med 7G-tronic lådan, komfortinriktat som alltid när det gäller Mercedes och den gick som en klocka. Demobilen hade dock sportpaketet med 19" fälgar, med AMG-paketet får man sänkt chassi och 20" fälgar med på köpet.... Dock är bagageutrymmet en liten besvikelse, en del mindre än på t.ex Q5. Valet stod mellan nya X3 och GLK, inget M-pkt och lång leveranstid på X3:an gjorde utslaget till Mercans fördel. |
|
| tycker att mercan känns väldigt dyr men kan ha fel.. varför inte kolla på xc60 som är riktigt fin och volvos går alltid att få till bra priser speciellt om man kan nöja sig med en lagerbil | |
|
Mycket trevlig bil! Farsgubben tog ut en ny 220 CDI svart med AMG-Paket i Juli, Fanns några få lagerbilar att tillgå och priset är inte så skrämmande. (410´ Netto) Tyvärr fanns det inga lagerbilar med både AMG-Paket och 4WD. Han saknar 4 WD nått oerhört då han vintertid i regel alltid åker fyrhjulsdrivet. Han valde mellan Q5, X1 och GLK, Tycker GLK:n har det rätta SUV-stuket! |
|
|
jerry: XC60 är dyrare än vad GLK är med samma utrustning. Mercedes har riktigt bra erbjudanden just nu. Runt 400' netto får du en GLK för med sportpaket, xenon, skinn, navi osv. (220CDI) ------- //Lövet |
|
| Tack för svaren. Märkligt nog är det faktiskt Mercedes som just nu är "Der Preissknüller" i sammanhanget. Hedin Bil har några riktigt attraktiva kampanjer på GLK 220 med AMG, panorama etc för ca 450kkr. I sammanhanget klart billigare än X3 och Q5. Problemet är att det alltid är något väsentligt som verkar saknas på GLK kampanjbilarna. Antingen är det fyrhjulsdrift (ett måste på en SUV), eller xenon, eller parkeringsensorer....huga denna utrustningsfetischism gör det inte enkelt :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.