AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.235

M3 på blocket

Sida 2 av 2
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Stefux: AutoConcept är bedragare som tjänar stor pengar på blufförsäkringar skulle jag villa påstå! Jag var med om exakt samma sak som "m3efl" med min M3:a som var täckt av AutoConcepts "fina" försäkring! När Vanosen rasade så fick jag inte en krona av AC trots att det stod tydligt i deras villkor att det skulle ingå.
Bråkade lite med dem men insåg snart att det inte var lönt då VD:n (även handläggare) var helt blåst i huvudet och snackade om saker som han inte förstod sig på över huvudtaget. Blir så arg av att tänka på deras bedrägeri så jag kokar vid tangentbordet...

Tog hela reperationen med mitt FB (BMW-Originalförsäkringar) till slut, som löste allt på absolut bästa sätt!

Mvh Jimmy
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Tråkigt m3mfl. Ja det låter kanske bättre än vad det är. Finns en punkt i deras villkor som dom i princip frånsäger sig allt, nu när jag lusläst avtalet.

Punkt 9:Garantin omfattar inte komponenter som skall bytas i samband med service eller normalt underhåll eller som måste bytas p.g.a gradvis slitage.

"Gradvis slitage" det utsätts väl varje del i bilen för :-)...jaja får hoppas bilen håller. Tackar för tipset, ska snacka lite med säljaren på Nacka Bil....

Snygg Corvette...

//Stefux
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Verkar bara vara skit denna försäkring...ska verkligen ta ett snack med säljaren, enligt honom var det aldrig något knussel från AutoConcept vid någon skada. Tyckte väl att det lät för bra. Frågan är om Nacka Bil i och med att dom bjuder på Auto Concept helt frånsäger sig sitt ansvar dom första tre månaderna och hänvisar till AutoConcept. Enligt säljaren så var det naturligtvist inte så, dom tänker på sitt rykte.

Det är ju just sådan här saker som man betalar extra för vid ett bilköp på firma, trygghet under en period. Sen visar det sig att det bara är luft och luredrejeri. Förstår verkligen att du är förbannad Jimmyboy.

En fråga Jimmyboy: du säger att BMW orginalförsäkringar täcket Vanosraset. Har själv min bil i orginalförsäkringar (helförsäkring), men hade du något tillägg för motor etc i försäkringen.

//Stefux
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vaaaaaaaaar e alla M3 or???
catch_me:
Hos de lyckliga ägarna. :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jo det förstår jag men ändå...Bilen jag länka till blir tyvär inte av så jag letar vidare...
Det är ju först och främst helt säsong att köpa/sälja M3, ha is i magen.

Det kan även löna sig att maila folk på garaget som har fina M3or, det var så jag lyckades få tag i mitt senaste ex i toppskick!

www.garaget.org/philly
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
:) håller på trakkar folk just nu med det..Kollar överallt..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Stefux: Jag har helförsäkring och Stor Bilextra.
Stor Bilextra innefattar följande:
- Ingen självrisk vid kollision med djur
- Hyrbil
- Minskad självrisk, 1000kr, vid skadegörelse

Maskin gäller att bilen är yngre än 8 år/max 10000mil.
Dubbel självrisk maskin för direktimporterade bilar.

Mvh Jimmy
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Vaaaaaaaaar e alla M3 or??? "

Här är en mkt trevligt specad M3, tyvärr vet jag inte mer om den.

Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har sett den men den är lite för dyr för mig...
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Denna kanske...kraftigt nersatt pris!!!

Länk

//Stefux
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Strort tack för alla tips..Nja jag vet inte känns inte seriöst på nåt sett man har redan mailat ägaren..Tackar
Tips är att alltid ringa, vem som helst kan dra iväg ett mail. Jag prioriterar själv alltid samtal. Man ska ha en särskild god anledning till att man har en mailväxling för eventuell FSG, hos mig. På så sätt kan man bygga upp en bild av den potentiella köparen. Vilket är viktigt.

Den bilen BjörnB länkar till tycker jag verkar helrätt. Fin kombination och vettig. Man får i regel vad man betalar för. lägg lite extra för en dag kanske du själv ska sälja eller behålla den 4-ever är det bara att slanta. Lycka till nu :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tackar MAXEY det har du rätt i men dom flesta har inte nr oftast vill dom ha mail kontakt.Alla jag har mailat har ringt upp hittils..

Jo den BjörnB länka är vacker men jag får se hur jag gör
Två saker jag ser direkt på silvergråa med comp.package. Huven sitter inte 100%. Bakskärmarna ser ut att vara valsade, i övrigt en riktigt snygg kombination.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.