AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.234

M3 på blocket

Sida 1 av 2
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Vissa tycker säkert nu att jag är jobbig men jag vill ej köpa en bil utan att höra med mina Power polare ha lite överseende med mig
Länk
Vad tyck pris osv?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nej då, trötta på sådana frågor får vi inte bli. Det är ju viktigt att ta reda på så mycket som möjligt om den bil man är intresserad och här inne finns mycket kunskap att hämta.

Vet inget om bilen men annonsen är seriöst och bra utformad tycker jag.
Bilen i sig verkar fin och den har ju rätt "styling" i mitt tycke.
Priset verkar oxå ok tycker jag.

Enda negativa som jag kan komma på så här spontant är att det är en -02 och då inte har faceliften.

Mvh Jimmy
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej.Jo det är nog det jag reagerar mest på oxå att den saknar Facelift..Jag har snackat med säljaren redan/telefon han lät mycket seriös iaf så första magkänslan var okey..Vi får se hur det artar sig...
Nån mer som har nåt att säga?
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Du har PM catch_me!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Får man gissa att det är din bil GIDE ? =)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
GIDE du har PM
Gee
Vet inte om jag hade litat på säljaren riktigt den här Mr. BMW M3 har mycket bilar till salu eller så är det hans släktning BMW.

Skämt åsido den ser väldigt fräsh ut, tycker dock skinnet ser lite slitet ut som det visserligen brukar göra på bilder.
"-Fullservad på BMW Inspektion 2 vid 74753 Mil"

74753 Mil =D många km det....
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
GIDE du har PM
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Den har ju de nya baklyktorna, vad är det i övrigt som kom med faceliften? (jag vet att det är lite smågrejor från år till år, men jag tänkte mest om det var något annat, lika påtagligt som baklyktorna, som jag missat)

Jag var och kollade på en annan bil med kolfiberdiffusor, det såg riktigt läckert ut på bild men i verkligheten var det helkass. Lite dålig passform, skruvar som rostat etc. Den bilen hade även kolfibernjurar och gälar, de kändes oerhört plastiga och smäckiga och satt lite löst. Min åsikt från den dagen blev att man ska vara oerhört restriktiv med styling och att om man ändrar något på en M-bil så blir det förmodligen till det sämre. Nu är det hela förmodligen bättre gjort på denna bilen, men det påverkar inte andrahandsvärdet i någon positiv riktning om du frågar mig, och det gjorde du ju på sätt och vis=)

StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Ser mycket fräsch och fin ut.
Gått ca 10 000 mil och förhoppningsvis så har den tidigare ägaren bytt bromsskivor, länkarmsbussningar bak, spindelleder fram etc. Dvs dom förslitningsdetaljer som brukar uppkomma vid dessa mil, men det känner du vid en provkörning. Annars får du räkna med minst 10 000 kr till inom 2000 mil.

Gillar inte att vissa sätter ut bilarna utan regnr och heter BMW M3, inte riktigt seriöst tycker jag. Jag vill gärna kunna kolla historik på bilarna, hur många ägare, carfax mm innan jag kontaktar säljaren. Men så tänker jag :-)

Kan också säga att den ligger något dyrare en vad jag gav för min på "firma", och då är min en 03:a svensksåld i kanonskick, 10 000 mil med ett halvårs Auto Concept försäkring som innefattar det mesta i motor, drivlina, bakaxel mm. Den tryggheten värderar jag högt.

Så i mitt tycke lär det finnas en skaplig prutmån.
Säljaren läser förmodligen detta, så jag är tyst om hur mycket hehe.

Men ser ut och vara en sjyst M3 om det inte är 15-20 ägare på den :-)
Lycka till
//Stefux
Fkon: Baklyktorna är eftermarknads.

Lite av sakerna som kom är:

- Längre bagageluckehandtag
- LED lysen
- Andra knappar till AC'n, de sitter annorlunda på facelift
- Navin: CD till DVD
- ABS-enheten i motorn flyttades (är ett hål där den satt på facelift)

finns lite till men det här är de "största" sakerna = småsaker. Häng inte upp dig på facelift eller inte då det verkligen inte är saker som spelar så stor roll om du frågor mig.

Nu äger jag en M3 E46 med facelift men mina två tidigare M3 E46'or har varit pre-facelift.

Glömde lite. Kolla hellre skick/mil/historik är årsmodell eller speciell utrustning. Köp hellre än fräsch M3 även om den inte har allt som du vill ha.

Det där med reg.nr kan diskuteras i evigheter. Mina bilar brukar säljas snabbt efter utannonsering UTAN synligt reg.nr.*

Jag vill helt enkelt inte skriva ut det då det finns folk som inte kan låta saker vara ifred. Det är inte jobbigt att lyfta luren och ringa och fråga efter det, man märker vilka som är seriösa.

Jag personligen ser INGA konstigheter med att dölja det i annonsen.
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Håller med förgående skrivare ang regnr. Då jag har en bekant som blivit bestulen i 3 av sina bilar tack vare en annons med synligt regnr.

Man gör vad man känner för, inget fel i att inte skriva ut regnr.

Vill man ha info ang något, så går det ringa säljaren, och han skulle förmodligen inte ljuga om ägare historik etc etc..

///MVH
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
Som sagt... det var ett bidrag enbart från min uppfattning :-)

//Stefux
Gide; Du svarade aldrig på frågan tidigare i tråden, är det din bil?
GI
53
GIDE
Bmw M3 E46 -03
Hej Ceroz!

Nej annonsen är inte på min bil!
Har inte min bil på annons.

///MVH
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Stefux,, måste bara säga din Autoconcept garanti inte är något att hänga i granen ;)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tack för alla svar folk,För kännedom så har jag fått reg nr på bilen indredningen ser lite sliten ut på bild men ska tydligen vara fin de med....

Jag föreslog byte mot min 330 samt pengar i mellan,vi får se om vi kommer överens,,men kontant betalning är inte heller omöjligt om rätt bil dyker upp..
Några andra som har fina M3or som kan tänka sig att sälja sin bil,,,mvh
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
m3efl: Ok vart ska jag hänga den då??
Skämt å sido...har du dålig efarenhet av AutoConcept??
//Stefux
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Stefux,, Ja tyvärr har gått snart 2år sedan jag köpte en bil med den garantin 2månader efter köpet rasa vanosen på ena sidan bilen m5 -00 fick betala allt på bmw verkstad har fortfarande inte fått en krona av dom.
Googlade precis deras namn fick fram denna så jag är visst inte den enda som haft o göra med dom.
Länk

--------------------
Bilen
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.