AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.553

Bildskärmar för barn

mkk230
Hej tänkte köpa bilskärm som man kan fästa på nackstödet.

Har ni några tips. Helst en med 10tum så att man ser bättre.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Måste det vara 10"? Philips har en 7" och en 9" som funkar bra.
Länk

----
BMW CS #6212
mkk230
Jo 9 funkar oxå. Vilken har du?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Eller så går du upp en tusenlapp och köper två såna här:
Länk

Eftersom du har en 2011 F10 - så kan du förhoppningsvis använda din mobil som hotspot, således har du både film och dator bak för barnen.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
mkk230
Den skulle sitta fint, då skulle kärringen oxå sitta där bak haha.

Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Bmw har släppt ett kit som passar kanon de e med två skärmar som vi säljer för ca 4500-4900. kommer inte ihåg exakt pris men kan kolla de och art nr om du e intresserad!
mkk230
Kör på det
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Om det inte kommit något nytt från BMW den senaste månaden så skulle jag inte köpa dem. De kostar runt 4k mem motsvarar de som kostar 2k på Elgiganten. För 4k får du en uppsättning av NextBase Click9? med tillhörande fäste för nackstöd och kabeljojo = snyggaste efterinstallationen.
mkk230
Faktiskt så ligger nextbase högst på min lista.. Vad har du mistafrizz?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag var riktigt nära på att köpa Nextbase - för mina ena la av (har några äldre varianter)

Men när jag började kolla IPAD i kombination med antingen BMWs fästen som kommer i Mars eller dessa:

Länk

Länk

Så verkar det vara ett mycket vettigare alternativ - jag har en kollega som skall köra en IPAD uppsättning, så jag avvaktar resultat från honom. Tills dess får min rackare hänga med.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
mkk230
Det där såg riktigt nice ut den första bilden..
Skulle sitta fint i mittarmstödet oxå så att alla kan se där bak.

Du får höra av dig..
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Har precis skaffat en ipad som jag även kommer att använda som filmspelare till barnen i baksätet. Skaffade den här hållaren från brodit och det funkar jättebra:

Länk

Ljudet har jag för närvarande kopplat in med en hörlurssladd från ipaden till bilens aux. Sedan flyttar jag ljudet bakåt med fadern. Får kanske gå över till hörlurar längre fram för man blir galen av att lyssna på barnens filmer hela tiden. Ipaden stödjer ju bluetooth så sådana lurar skulle sitta fint. Undrar om man kan ansluta två par blåtandlurar till en ipad?

Om jag vill kan jag ladda ipaden i bilen men det lär knappast behövas. Slår man av 3G och Wifi kan man titta på film hela dagen utan laddning.

Vi åker till Österrike i morgon så det blir första road-testet av den här lösningen.
mkk230
Sitter den stadigt? ex vid olycka kan den flyga iväg.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Är nu hemma igen efter en vecka i Österrike. Ipaden fungerade perfekt för barnen i baksätet. Provade både med hörlurar och att köra ut ljudet via aux och flytta det bakåt med fadern så att man kan samtala i framsätet. Ipaden sitter stadigt i hållaren och risken är nog ganska liten att den ska lossna vid en krock. Att armen är flexibel men ändå ganska styv gör säkert att den fångaren del av energin vid en smäll.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.