AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.658

HJÄLP med NAVI E61

Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
Tja.

Fick batteri torsk efter att jag glömt att stänga av park ljusen.
Efter att jag fått hjälp att kabla igång bilen så står det "sätt in navi skiva" när jag ska använda navigationen.

En kanske jävligt dum fråga men vart fan sitter navigationen???

Har stoppat in en musik cd i mittkonsollen & då spelar den upp musik, har även kollat magasinet i cd-växlaren som sitter i handsfacket. där hittar jag ingen navi skiva...

har kollat över allt i skuffen men hittar ingen navi...

har aldrig behövt någon skiva när jag kört navigationen förut... (har bara ägt bilen sen nov 2010)

har en navi business...

vore trevligt med lite tips på vad jag ska göra.

tack på förhand
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Din läsare där du stoppade in musik cd´n är även navi läsare :)

// Mvh Andreas

Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
Tack Andreas.

Men jag har aldrig tagit ur eller stoppat in någon navi cd där....
känns väldigt skumt...

Som sagt, allt har hela tiden funkat som det ska. Men förra söndagen så fick jag batteritorsk efter att jag glömt stänga av park ljusen. när jag skulle starta bilen så gick det ju inte.
Fick några felkoder/larm.
Efter att jag fått hjälp att kabla igång så står det sätt in nav skivan. Men det har ju inte åkt ur någon skiva från läsaren! Hur är det möjligt? Hur har den tidigare kunnat fungera?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Har du navi PRO eller navi business?

PRO = Stor skärm, två CD/DVD fack, ett till navi (DVD) och ett till CD

Business: Liten skärm, ett skivfack som antinger rymmer en DVD karta eller en CD skiva till musik.

Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
Sim.

har en navi business.

Men som sagt, kan omöjligt haft någon skiva i mittkonsollen för ingen skiva har matats ut & jag kan köra in musik cd & då spelas musik.

Har funkar navigationen? Hårddisk baserad???
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Navigationen i en 07'a med navi business fungerar endast om man har DVD-skivan (med kartan i DVD/CD läsaren.

Jag har dock för mig att man kan ta ut DVD kartan när navigationen är aktiv, och fortfarande använda navin mde en musik cd insatt, då den lagrar resan i en buffer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.