|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Klart det finns en risk att visa regnummret i annonsen. Man kan på goda grunder anta att tjuvar är dumma och lata. Är man dum och lat söker man på blocket efter lämpligt offer. Behöver man ringa om reg.nummret scrollar man hellre vidare till nästa som visar det öppet Är man dum och lat orkar man inte åka ut på stan och leta rätt på exakt rätt bilmodell, kolla var ägaren bor för att sedan söka upp bilen senare. Men trots det skriver jag själv ut fullständigt namn, visar reg.nummer samt anger mobilnummer (tyvärr ej sökbart då det står på företaget). Anser att jag inte har något att dölja och tycker ger annonsen ger ett mer seriöst intryck. Seriösa köpare söker seriösa säljare är min tanke. När jag köper bil väljer jag ofta bort köpare som heter "BMW" och har ett oreggat kontantkort. Har ringt på såna annonser och till 80-90% stämmer det bra på Kristoffer_L's antaganden. Det är ofta halvoseriösa personer som försörjer sig på att handla med bilar som dom precis köpt. Kan vara infödda svenskar eller invandrare (även om de senare tenderar att överväga). Bäst att tillägga att jag inte generellt har något emot invandrare, bara oseriösa bilförsäljare. Ska man generalisera hårt köper jag helst bil av en välbärgad herre i medelåldern (eller äldre), med god ekonomi vilket leder till att han sköter reparationer och service utan att snåla. Dessa personer skriver normalt ut hela namnet (ev. förnamn) och använder inte oreggade kontantkort. |
|
|
Håller med BjörnB angående välbärgad Herre. :) E91:an som jag har nu köpte jag utav en läkare som hade beställt en ny dock en xd. Jag googlade på hans namn och ort och det visade sig att han var läkare och hade dessutom fått ta emot pris på sjukhuset han jobbade på. Det sa jag givetvis inte till honom, men jag visste hur han personligen såg ut innan jag träffade honom eftersom hans bild fanns med artikeln på nätet där han tog emot ett pris för bästa läkaren på avdelningen. Med andra ord, stämpelboken var stämplad helt korrekt och bilen välskött. :) |
|
|
Du Grodan. Fanns reg nr i annonsen då? eftersom du kunde hitta läkaren ;) |
|
|
Stooges: Nej, det var dit jag ville komma, det glömde jag skriva förstås. Jag ringde honom fick reg.nr efter att vi hade samtalat en stund. |
|
| Bra, då har vi kommit fram till något. Enligt egna och andras erfarenheter så går det uppenbarligen att sälja bil privat både med att visa eller dölja sitt tel/reg nr. Handen på hjärtat, hur många här inne startar inte kontakten på en annons idag med ett mail? | |
|
Fast jag måste alltid ha sista ordet;) Regnr/telenr eller inte men förnamn borde det bli EU beslut på att skriva i annonsen sen om man heter Bengt-Astrid eller Abbdulla rör mig inte men man heter inte BMW eller Skoda. MVH Patrik. |
|
| Jag ska heta BMWkungen nästa gång jag säljer bil på blocket.... True story! | |
|
OK. Har du träskor och helly hansen när du går på gille också så är du fulländad ;) |
|
| Får hoppas att du inte ska sälja din 116 nästa gång du säljer bil på blocket då Niclas116... ;-) | |
| Nä, jag kör en sån där fake Petronas jacka med stora BMW emblem! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.