|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja! Har kollat bränsletrycket nu, den ligger på 2,5 bar vid tändning på och när bilen är igång ligger bränsletrycket på 3 bar. MEN efter ca 3 timmar så låg trycket på 1 bar. Ser inget synligt läckage. Några tips? Ska kolla tankarmaturen nån dag. |
|
| Tja! OM bilen står inne hela natten i värmen startar den direkt på morgonen, det har något med vädret att göra? SÅ fort du kör ut den och låter den stå ute några timmar då startar den inte. Någon ide? | |
| Läckande insprutningsventiler och backventilen. Säkert fuktproblem vilket påverkar tändkretsen säkert dålig kabel od som läcker till jord. | |
|
Tjenare! Har nu kollat tankarmaturen ser bra ut allting där nere vad jag kan se. Bilen har stått ute hela natten har ej fått igång den idag, när man vrider på starten och sedan stänger av tändningen så pyser det, låter som det kommer från spridarna, ska det vara så eller är det något konstigt? Tycker även förut när bilen va igång att någon av spridarna lät rätt högt. Bilen går INTE igång med startgas gav en sån jävla baktändning idag så handen höll på att gå upp i rök ;] |
|
|
Går den inte på startgas så har du problem med tändningen. Baktändningen talar om att du i alla fall har gnista även om den kommer vid lite fel tidpunkt. Kanske vevaxelgivaren i all fall? M50 motorn har ett högt insugningsljud. När man slår av tändningen och motorn stannar av så pyser det högt tills luften i insugningsröret stannat av och trycket jämnat ut sig mot omgivningen. Normalt, så låter min 525 och den går helt ok. //Göran |
|
|
Jo vad kan strulet vara med tändningen då? den fungerar ju när den är varm, tror du styrenheten kan vara boven i dramat? En annan fråga om ja ska byta styrenhet har en SIEMENS DME 5wk9002 1703808 tror du en 5wk9003 eller 5wk9022 passar? 9003 är till en e36 vanos 24v. mvh rilox! |
|
|
Läste igenom tidigare inlägg och såg att du redan bytt vevaxelgivaren. Tänkte lite mer, kanske fel att fokusera på tändningen - det kanske är så att den helt enkelt får för mycket bränsle när den är kall. Styrboxen hade du testat att värma upp med kall bil utan resultat. Felet sitter troligen i bilen. Har du kollat givaren för gasspjället? Den kan vara viktigare än LMM för att få rätt mängd bränsle vid start. Kommer inte på så mycket mer i denna sena timme. //Göran |
|
| ska riva insug och spridar brygga idag och kolla riktigt jävla noga. hoppas problemet löser sig nu. | |
| Problemet NÄSTAN löst. bilen startar nu kall men går dåligt på tomgång och varvar upp dåligt. Tror vanosen är felet ska byta o-ringarna och sen ska vi se! | |
| Ej bytt o-ringarna än men tror ej det är felet. Kör jag me värmepistol mot blocket en 15 min så startar bilen sen. kan det vara något relä eller någon dålig jord eller nåt? | |
| Hej! Har samma problem, har du hittat felet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.