|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fråga er ifall ngn vet ngn som ni rekomenderar till att rostlaga, har set att det tyck upp liten fläck på bilen som jag skulle vilja ha åtgärdad, till en rimlig vettig peng. Har varken utrustning eller kunskapen själv att ge mig på lagningen/lackeringen. Så jag hoppas ev på ngn bra rekomendation.... i skåne trakten. Tack | |
|
Så många bmw ägare, och har ingen av er lagat rost på ngn rostfirma som ni kan rekomendera? Eller är det så att alla andra kör nya bilar och bara jag som kör gammalt som fått ytrost(liten fläck) |
|
|
En liten skada som inte kräver plåtarbete fixar nog vilken lackare som helst. Framgår inte var i Skåne du håller hus. Du får nog visa upp bilen för dem för att få en uppgift om pris för arbetet. |
|
| Tack för din info, sorry bor i malmö... har du ev ngn plåtverkstad du kan rekomendera? | |
|
Jag har bara erfarenhet av Moses Bil & Lack i Tollarp. Länk Kanske lite för långt för dig, men det är den enda jag har erfarenhet av. Han ger bra service och är varken svindyr eller omöjlig. På min 523 lagade han hålet i höger tröskel fram, och lite standardrost bakom bakhjulen på båda sidorna. Han fick visst plocka ned kofångare och halva bakänden för att komma åt. Så han rostlagade och lackade på tre ställen; 7000 kr och 10 arbetsdagar. Detta var september -08. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Ska finnas en lackeringsfirma i Dalby som många brukar rekomendera. Bra jobb till humana priser så som jag uppfattat det. Tidigare fanns en lackerare i Tjustorps Industriby (i närheten av Bara) som var helt ok och dessutom riktigt billig. Anlitande honom ett par gånger på sent 90-tal så det är osäkert om han finns kvar. ___ //Ulf |
|
|
Tack för er hjälp, verkar som moses har mycket bra rykte om sig, om man googlar lite... Vet du vad den i Dalby har för namn/kontakt? Tack på förhand |
|
|
Staffanstorps Billackering, fråga efter Per. André på PB Bilvård i Lund (om han är kvar där dvs) Sandhs i Kvarnby |
|
|
Letade på nätet och det verkar som dom heter Dalby Billackering men dom ligger på Gastelyckan i Lund. På www.rejta.se fick dom inte så bra omdömde men det var iof bara 3 som skrivit. Länk På samma adress ligger Lunds Bilskadecenter som jag faktiskt själv anlitat i samband med att jag blev påkörd. Dom gjorde ett bra jobb. Får också positiva kommentarer i denna tråd Länk Frågan är ju om dom lackerar själv eller anlitar Dalby Billackering för detta? I mitt fall så var det både plåtjobb och lackeringsjobb och jag vet som sagt inte vem som gjorde själva lackeringsjobbet. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.