|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
- Esa, Gustav. Jag vill inte dissa på något sätt, MEN det går visst att veta var gränsen går utan att kliva över den. ;-) Mvh / Micke R |
|
| Visst kan man testa var gränsen går, men det finns väl ingen anledning att åka på fel sida om den? :) | |
Steffe |
Håller med Micke. Hade det varit Nürburgring så hade bilen varit mer rund än rektangulär nu gurra... Men visst, det gäller ju att ta reda på vart gränsen ligger annars vet man inte. Men man brukar få/känna indikationer innan man är av. Försök gärna pejla kännslan med bilkörningen, över/understyrning, bromspunkter mm. Så slipper man vara av banan 5 gånger på en träff. Och BMW Sport Club slipper straffavgift på flera tusen för att vi åkt "tvärs på banan och inte längs med den" Hejs svejs. |
Grusse |
"johan" Så killen med Tarox uppgraderingskittet har endast 280mm, lika som standard? Eller har han större skivor, bromsar bättre och tappar lite på väghållningen istället? |
Esa |
Steffe Vadå straffavgift??? Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
Esa |
Jag får dåliga vibbar! Är det någon som tycker man är oansvarig för man snurrar eller åker av banan så ut med språket? Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
Steffe |
Nej fan, du var av EN gång Esa. Det är ingen som tycker det är konstigt eller oansvarigt på något sätt. Personligen tycker jag du åker bra. Som jag skrev; är man av 5 gången så kanske man skall fundera på att slå av. Ha schysta vibbar Esa! Inte dåliga. Vi har fått straffavgift/städavgift för mycket grus på banan (ej leca) och det uppkom på dom sista passen. |
Esa |
Ok, men jag tror jag kan köra bättre bara jag får råd med lite mer racing anpassad utrustning. En stol står högt i kurs, vore lite lättare och ta kurvorna på samma sätt om man sitter på samma ställe i bilen. :-) Kan vi inte själv städa efter oss? Alla kan väl hantera en piasava. Jag ställer ivarje fall upp. Man vet inte var gränsen går om man inte passerar den! |
| Grusse: Jag var nog lite otydlig, men mitt inlägg var lite ironiskt. Jag är bara av övertygelsen att original räcker väääldigt långt. | |
|
Steffe, Detta är inte riktat till dig personligen utan mera en allmän reflektion. Jag tycker nog att de som var ansvariga på träffen kunde sagt till där istället för att komma efteråt. Antingen säger man till på plats eller inte alls och skall man säga till på plats så är det bättre att man gör det efter 2-3 avåkningar och påpekar för vederbörande att det går för fort/för mkt över gränsen istf att vänta tills dagen är slut. Jag är övertygad om att Gustav hade lyssnat men så länge ingen ansvarig säger ngt så är det lätt att tolka det som att det är OK, eller hur? Sen tycker jag man skall fundera mer på om avåkningarna är farliga för andra och/eller föraren istf för att bara fokusera på att det var en avåkning. Såg själv en massa omkörningar gjorda av erfarna förare som var långt farligare än de avåkningar som gjordes, gjorde säkert ngn själv som andra bedömer som farlig. Sen är det väl naturligt att man kör hårdare på Gelleråsen än på Ringen? Iaf om man har ngn sorts själbevarelsedrift. :) Och om vi fick straffavgift så borde vi få tillbaka den för den var fasen inte rent på banan ens när vi började köra. |
|
Steffe |
Bra med synpunkter Esa o Johann. (kul inlägg Esa ;) Du har rätt i det du skriver Johann. När vi kommer till banan (banorna) på morgonen så åker vi runt och kolar flaggposteringarna-att där finns flaggor, släckare, sopkvast, saneringsmedel samt att vi lägger ut komradio. Vi kollar även banan efter skräp. Oftast får vi sopa flera kurvor eftersom det ligger uppkört grus i dom. Således har inte besökarna dagen innan städat av efter sig. Man kan då undra om dom oxå får betala...och vi städa..? När en vit M3 e30 var på besök i lecakulorna så rann det leca efter bilen i flera kurvor. Dom kulorna sopades av. Och jag är övertygad om att hade det lagat grus där så hade det sopats av oxå. När vi kollade med banbolaget så hade det varit grus och inte leca. Vi berstred givetvis det här. Jag åkte hela dagen ut fram till strax innan sex, och inte kunde jag se något grus. Sedan var det inte det att det skulle vara farligt med avåkningar jag syftade på, utan bara att man kanske har legat på för mycket. Jäpp, det diskuterades att säga till. Men det vart tydligen inte så. Helt riktigt Johann så är omkörningar % en av dom farligaste tillbuden - plötsligt är det inte bara sig själv man skal hålla kolla på... Kan avslutningsvis säga - ta det med ro! Det är få träffar det har körts så bra som på gelleråsen. Jag är överygad om att Jag, Gurra, Esa o Johann kommer att åka flera banträffar som kommer att ge flera underhållande diskutioner. Enda skillnaden är väl att det är jag som är av nästa gång...;) |
|
Steffe, Jag håller för en gång skull med helt och hållet. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.