AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.120

Rapport från Gelleråsen?

Sida 1 av 3
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Hur gick det nu?
Esa
Jodå, jag sanerar bilen från leka!

Styling/tuning med omsorg 1.25.62 på Gelleråsen /Esa
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Esa: Inga övriga skador hoppas jag?

De där lekakulorna kan man hitta på diverse ställen i bilen under lång tid efter en avvåkning :)
Samma här :)

1.23.07 med blankt bakdäck samt några piruetter.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ska försöka lägga upp lite bilder från Gelleråsen
på min frilansida men, det kan ta ngr dagar då det är semestertider även för administratörerna på POWER.

MVH
Hasso
Mi
542
Micke R
328i -98
Det var mycket roligt!
Med mina standarddäck gick det brett och långsamt men det var kul i alla fall. (Nästa år blir det R-däck!)

-hasso.
Lite bilder vore kanon!

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
Helskoj! Kom ganska bra med bilar. Lagom för att vara Svensk.... Vi fick alla köra så det räckte och blev över tror jag.

Eloge till Gustav som tog utmaningen och kom med. Fast det hade varit bättre om du körde mer strax under din gräns än strax över....
Men det viktiga är att du kom och att inget alvarligt hände.

Det var flera riktigt jämna bilar och några trevliga fighter, vi låg på ca 1.20-1.23 beroende på trafiken. Porcharna var det inte mycket att göra åt....

Kul med blandning också. Det var en 318 is och en E39 nånting bland andra. Stå på grabbar.

Imponerades av Marcus Holms E30 M3 cecotto (reservation för stavningen) den har du fått till bra!

Stort tack till arrangörerna För denna dag. Missade tyvär grillningen då Magnus T, Johann och jag åkte ner till Kinnekulle. Skitskoj det också!! Magnus tog 1a och jag 2a plats i slalomen, så vi försvarade BMW-färgerna. Grattis till Magnus fenomenala tid 1.03.4 runt kullen. Schysst familjebil!

Nu ska jag åka och tvätta och puttsa bilen. Japp ni läser rätt, race-patinan ska bort nu. Massor av insekter, bromsdam och gummirester.....

Ha de'

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
Peter
Tja jag kan väl bara hålla med tidigare inlägg! det var hur kul som helst!.. hade ingen aning att bankörning skulle va så sköj.. detta var ju min premiär på bana.. :)

det blir helt klart fler banträffar.. helst på r-däck då.. hehe
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Är ganska säker på att den snabba E30 M3:an och jag körde på 1.19-tider som bäst. Är klart imponerad av den E30:an som säkerligen har 150 hk mindre än jag.
M3 E30 med jättevingen var sjukt snabb. Endast Grupp N chip vad motorn anbelangar så jag antar att föraren verkligen kunde sina saker.

Grattis!

Grusse
Är det ingen som har bild på cecotto M3:an?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vem hade tid att ta bilder? :)
Grusse
He he, kanske lite dum fråga. Ja vet att ni var där för att köra, inte för att fota. :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag:)) har mejlat iväg 17mb till Power,så de kommer
så fort dom hinner och har ork.Sen vet inte jag vem som är vem osv, men det reds väl ut med tiden.

MVH
Hasso
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Grusse: Jag kan beskriva den för dig :)

M3 E30 Cecotto, originalmotor om jag inte har fel, tarox 6-kolvsok fram och ej original bak. Grupp N chassi.. Så var den sist jag tittade.. :
Det var en mycket lyckad dag tycker jag. Lite trist att vädret inte höll 100% hela dagen.

Var även jag mycket impad av Cecotto M3an.

Originalbromsarna höll ca 6 varv sen var dem tvungna att vila. Blir bättre grejor i veckan.

Dem flesta "träffade" väl mig när jag kladdade på era sidorutor =)

/Per
wa
30
wass
535 alpina -89
LYLLOS er som fick vara där.
Jag skulle själv ha åkt dit MEN på väg hem från power meet på natten till lördagen hitta jag en grop mitt på e20 mellan köping & arboga.
Det tog i rejält och avgassystemet hoppa helt enkelt isär.
Kändes som man åkte folkrace bil hem de sista 5 milen.
Hoppas ni hade en bra dag, själv låg jag i en grop och svetsa.
Hmm, någon jag talade med sa att det var 238 hk med Grupp N chip som man kunde beställa från BMW där man fick mjukvaran. Kanske blandar ihop saker och ting.
Snabb som bara den var många E30 ialalfall.

zodiaken: Kan ju trösta dig med att M3 3,2 bromsarna inte höll så mycket bättre. Inte många varv innan bromspunkterna fick flyttas rejält bakåt.

Synd att inte BMW lär av Porsche då det gäller bromsar :( Fast de vill antagligen hålla nere kostnaderna.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Gustav: Det med chippet stämmer nog när jag tänker efter.

När det gäller bromsarna så kommer man långt med racevätska och riktiga belägg, fråga johann ;)
Tjena!

Ja det var en trevlig dag. Kan vi ha varit runt 50 ekipage? Måste säga att jag är väldigt nöjd med mina nya R-däck från Bridgestone. Likaså hade jag inga bromsproblem överhuvutaget på hela dagen, vilket jag var väldigt glad för.

Kör med slitsade originalskivor, stålomspunna slangar, gula pagid och racevätska. En bra kombination på Gelleråsen, som dock inte håller på ringen. Då slår jag mina skivor. Därför blir det en extra uppsättning näst-nästa helg!

/Hagalund Racing hangaround
Grusse
Någon som har koll på vad Cecotto killen använder för skivor? (diametern, samt märke)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.