|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt larm har egenheten av att gå igång lite när det känner för det. Larmar jag bilen blinkar dioden för att något inte är som det ska. Lämnar jag den sedan kan larmet gå allt från efter 3 sekunder till 3 timmar. Jag har kollat alla dörrar, släpper man "knappen" i dörrkilen går larmet, detsamma gäller bakluckan och huven. Jag har strömmätt givarna för bakrutorna och får väldigt låg spänning, men dom har ström iaf. Jag har även mätt rakt i kabelstammen i B-stolpen och får låga värden även där. Är det någon med ett fungerande larm som kan ge mig några korrekta värden att utgå ifrån? Även andra idéer och tips mottages med öppna armar. Bytte nyss lutningsgivaren men utan resultat. | |
|
Jag har haft en bil med ett larm som satte igång att larma när den kände för det. Hittade till slut att det var givaren för motorhuven som var trasig och löste ut larmet. Bytte den och det blev lugnt ett tag sedan fortsatte eländet. Hittade en gång till att det var givaren för motorhuven som var trasig. Bytte givare nr 2 och falsklarmen slutade. //Göran |
|
| Hade sj samma problem på en 525 -92. tog den enkla vägen och drog ur strömkabeln till djävulshornet! =) sen blev de tyst. | |
|
Strömmätte du någonsin givaren? Testade att byta till en från en e36, ingen skillnad dock. Visst vore det enkelt, men den står ju fortfarande och blinkar isf. :P Låser för tillfället med nyckel så larmet aktiveras inte, men vore skönt att kunna använda fjärren igen utan att den larmar och har sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.