AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.028

Konstantlysande backljus

Da
18
Davvakingen
X3 -11
320d -12
Hej,
Jag blev stannad av polisen för att mitt backljus lös när jag körde framåt. Tidigare i dag bytte jag en halvljuslampa (inte xenon) samband? Om jag lägger i backen lyser det som det ska problemet är att när jag sedan lägger i en växel framåt börjar det lysa igen. Det är mao bara släckt en liten stund när jag lägger ur backen.
Vad var det för lampa du bytte?

I din bil finns det en enhet som kallas "fotutrymmesmodul" och den sköter all belysning, dvs vad som lyser och när. Finns en viss risk att det är den som krånglar och den kan endast en BMW åf hjälpa dig med att kontrollera.
Da
18
Davvakingen
X3 -11
320d -12
Tack för svar, som jag skrev var det halvljuslampa H4 har jag för mig det är. Fotutrymmesmodul sitter den där det låter som att den borde sitta. I så fall kan ju fukt ha del i problemet med tanke på senare tidens slask i Mellansverige.
Da
18
Davvakingen
X3 -11
320d -12
Jag kom på en grej till... Bakrutetorkaren går också hela tiden när man sätter på den, inget intervalläge, som när backen Är i. Får för mig att det kanske finns någon liten brytatre vid växelspaken som pajat vilket får bilen att tro att backen ligger i hela tiden.
Brytaren till backväxeln sitter i växellådan och inte vid växelspaken. Men det skulle som sagt kunna vara den som felar.
Antar att din bil likt andra BMW modeller är väl inkapslad undertill med skyddsplåtar och plast, så jag tror inte du kommer åt den själv utan att demontera allt sådant. Har du möjligt att hissa upp bilen blir det avsevärt enklare att kontrollera.
Da
18
Davvakingen
X3 -11
320d -12
Ok, tack för din hjälp får väl bli ett besök på verkstan i morgon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.