|
|
|
|---|---|
|
Jag ska serva automaten i min 330. jag har den gröna klisterlappen, dvs "livstidssmord". Det skall vara Esso ATF LT 71141 om jag har förstått det hela rätt. Då Esso och mobile är samma företag så säljs även oljan under namnet Mobile ATF LT 71141. BMW säljer på 20l dunk för 5000 spänn... GLÖM DET! Meca har Länk vilket jag misstänker är samma sak för 190 kr/l. Var annars kan man köpa denna vätska? måste ju finnas någon stans till ett förnuftigt pris! | |
|
Du kan köpa dom liter du behöver från bmw om du tar med egen dunk! Me kolla också med dom som håller på med reservdelar och även automatlåde fimor. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det finns fler herrar på detta forumet som tänkt i samma banor, har för mig att dom hittade samma olja någonstans till vettigare pris. Har du tur ser dom denna tråden, annars får du söka så gott det går. Ett tips är att använda Google och tillägget site://autopower.se i slutet av sökningen Länk (eftersom sökmotorn här på forumet är rätt kass) |
|
|
Peugeot brukar vara billigare på LT 71141, här en tråd om detta: Länk Mvh |
|
|
Om du tar med dig egna väl rengjorda behållare, borde verkstaden kunna sälja oljan på "lösvikt". Det gjorde min BMW-verkstad när jag skulle ha olja till min manuella låda i E46:an. Jag fick köpa 1,5liter (går i ca 1 liter men ville ha lite i "slabbreserv"). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.