|
|
|
|---|---|
|
Haloj, jag har tidigare ställt en del frågor om 3-serien, tittat på att ev. köpa en 325d, jag har dock hela tiden sneglat lite på 1-serien eftersom jag gillar den med (och inte har något behov av en större kombi, har idag en liten yaris men hund så kan inte ha en sedan...). Hursom, jag har ett objekt jag är riktigt intresserad av, funderar på om man kan få lite tankar och tips? Jag har kontaktat försäljaren och väntar fortfarande på ett prisförslag med min bil som inbyte... Länk: Länk! Det jag själv gillar: Automat (vill helst ha det, den i nya 3-serien är helt magisk!) Lite större, helst inte 116/118. Diesel, föredrar det, drag och lite mer "keep on trucking" då det kan bli lite tripper på 50-60 mil enkelväg säkert 1-4 gånger per år Tillbehör jag vill ha finns (sportstolar, xenon, m.värm+kupefläkt,farthåller, klimat,fällbart baksäte och mugghållare). Det verkar dessutom vara bra däck med på köpet. Tack på förhand | |
| Finns väl egentligen inget att säga om specen, bra utrustad. Jag kan tycka att priset är kanske lite i överkant med tanke på att bilen är uttagen i slutet av -07, gått 7300 mil och hade då ett netto nypris på runt 310". Men å andra sidan ligger alla 120dM LCI -07/08 fortfarande högt i pris. Får höra vad dem andra här inne tycker... | |
|
Tycker också att priset ligger något högt. Bilen saknar comfort-paket med bland annat PDC, avbländbar innerbackspegel och belysningspaket. Rätt många M-bilar har annars detta paket. Bilen verkar itne heller ha HiFi-paket. Försök få ner priset till närmare 200'. Om säljaren har ont om begagnat kan det vara en fördel med inbyte men i de flesta fall får du ett bättre pris utan inbyte. Sälj Yarisen på Blocket istället. |
|
|
Brorsan köpte en liknande bil (fast med 3 dörrar och 9800mil) för 150' i måndags. Privat skall tilläggas. Jag skulle värdera den länkade bilen (+2dörrar, 2500mil samt firma) till 175-180'. Mvh Marin |
|
|
1-serie utan PDC kan inte rekommenderas. /Erik |
|
|
>>argungu Hur tänker du nu? Jag förstår mervärdet av PDC bak i en lång bil (A6, s80 m.fl), men på en kort bil med avhuggen bak?! |
|
| marin: för man ser ofta inte hindret då den ligger under din synfält genom den lilla bakrutan (ett problem med de flesta moderna bilar oavsett längd). | |
| Jag har PDC på min e90 och jag uppskattar det mycket, men om jag var spekulant på en 120dM skulle inte välja bort bilar bara för at de saknade PDC. Det går att eftermontera om det är så viktigt. | |
|
Jag tycker också priset skall ner en del för att vara intressant. Min förra bil, Länk en 120d M-sport dock 3d samt manuell, men med en komplett utrustning med Comfort-, Advantage- samt M-paket och Hifi och xenon begärs det 244.000 för, och det borde finnas lite prutmån. Då är den 1.5 år nyare med kvarvarande nybilsgaranti, samt har rullat mindre än hälften. Att gå upp 20-30.000 tycker jag känns billigt i jämförelse för att få en såpass mycket nyare bil med lägre miltal BMW CS #5139 |
|
|
Marin: Du verkar inte ha koll på priserna när det gäller 120dM. 170-180' med den utrustningen hittar du inte på Blocket ens om du prutar. Det går att sälja den bilen privat och få ut 190' i all fall. Automatlådan bör höja värdet något också. Speciellt nu när dieselskatten sänkts. |
|
|
>>Gorban Det kanske jag inte har, men som jag skrev, brorsan köpte en 3 dörrars 120D -08 med M-paket och automat som hade gått 9800mil för 150'. Det här hände den 10/1 2011. Bilen köptes privat och hade stått till försäljning minst 6v. BTW, det var en vanlig annons på blocket. |
|
|
Jag träffar en köpare i morgon förmiddag som har bestämt sig för min 120dM -08 med 6700 mil på mätaren. 192' efter att köparen fick pruta. Den annonseras för 204' på Blocket och har legat ute i 4 veckor. Jag har märkt att milantalet kvikt får ner priset på bilarna på Blocket men din brorsa gjorde nog en bra affär även om 3-dörrars generellt ligger lägre i pris. |
|
|
Hej J.L var och kikade på din gamla 120d =) så jag undrar om det fanns något du var missnöjd med? eller något som skulle vara bra att känna till ? sry om ja gick lite off top nu.. Mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.