|
|
|
|---|---|
| Upptäckte i går på min nya X3:a att mätaren för bromskraftsåtervinningen, som sitter i under varvmätaren integrerat med förbrukningsmäteren, saknades på min X3:a. Blev en aning konfunderad o kollade i broschyren om det stod något om tillval för detta eller någon annan frklarande text, men något sådant fann jag inte. Den uppfattningen man får är att bromskraftsåtervining är standard och en del i BMW EfficientDynamics. Kollade hos återförsäljaren i dag och där fanns det två X3:or, båda automat men en hade navigation prof. Bilen med Navig hade mätare för visning av bromskraftsåtervinning men inte den andra. Han menade att det kunde vara så att vid tillval navigation så kommer denna mätare med!? Försäljaren kunde inte svara på om det är så att bromskraftsåtervinningen endast finns i bilar med denna mätare eller det bara är själva mätaren som saknas i de andra och själva funktionen (Bromskraftsåtervinning) finns ändå. Han skulle forska vidare i detta. Är det så att bromskraftsåtervinningen är en funktion som endast följer med vid val av visst tillval så känner man sig blåst då detta inte framkommer i broschyr eller i annan information. | |
| Nu har jag fått svar på detta. Så här ligger det till. Funktionen bromskraftsåtervinning finns alltid med. Mätaren som visar när den verkar (Sitter i kombination med bränsleförbrukningsmätaren) får man bara med när man beställer navi pro. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.