|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har sökt en del om kupéfläktsproblem men inte hittat riktigt vad jag är ute efter. Min kupéfläkt fungerar bara ibland (ytterst sällan) och då endast på maxläget. Men oftast funkar den inte alls. Vad kan vara fel? Eftersom den funkar ibland borde det inte vara fläktmotorn det är fel på och inte heller en säkring. Kan ju vara smart att titta efter kabelbrott etc, vart sitter själva fläktmotorn? Bilen är en 520 -88 utan ac. Tacksam för svar! /Jimmy | |
|
Kupefläkten kommer du åt från motorrummet genom att skruva lös en plåt på torpedväggen. När fläkten bara går på högsta läget så är det nog fläktmotståndet som är trasigt. Kolla länken för instruktion om hur du byter det. Länk //Roffa |
|
|
Tack för det! Innan den pajade helt så funkade bara första läget och sista läget och det klarade jag mig på utan problem, men nu funkar inget så prio ett blir att få igång den överhuvudtaget ;) något tips på det? /J |
|
|
Troliga fel är dålig fläktmostånd och dåliga kol i fläktmotorn. Börja med att kolla upp ditt fläktmotstånd. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.