|
|
|
|---|---|
Muskie |
Hej alla kompetenta BMW ägare. Helt ny på detta forum men en trogen BMW fanatiker. Skall beställa en BMW 530 XD F10 och skulle helst vilja ha M-paketet till bilen bara av den anledningen att jag tycker bilen blir så grymt mycket snyggare. Vad jag förstår så är bilen sänkt 10 mm med M-paketet och jag använder min bil ganksa flitigt till att traila båt ( båt och trailer väger cirka 1200 kg ). Tror ni att det är dumt att beställa M-paketet med sänkningen då det finns en liten risk att man skulle kunna köra sönder underredet vid upp och nertagning av båten vid rampen.... Tacksam för goda råd... Kör just nu BMW X3 men skulle vilja ha en "riktig" bil denna gång -:).... |
|
Hej - och välkommen. Jag antar att det är samma som gäller med F1x och Xdrive som med t.ex E6x. Dvs om du väljer M-sport i kombination med Xdrive så utgår sänkningen - dvs alla Xdrive har alltid standardhöjd oavsett tillval. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
"Grymt mycket snyggare" antar jag då att Du menar fronten för det är i princip där det märks vad jag kan se (eller?). Kröp själv till korset och tog m-paket när jag nyss beställde. Kan bekräfta det mistafrizz (coolt namn!) gav input på: M-paketet medför INGEN sänking i komb. med X-drive. Kan oxå lägga till att 530d med X-drive (första prod. i mars) kommer med 258 hk till skillnad från 245 hk utan X. Dessutom till markant lägre förbrukning!! (se 5 seriens prislista på www.bmw..de). Trevligt! |
|
Muskie |
Stort Tack........Då får man ju åka och köpa en 530xd..... |
|
Vad skiljer sportchassie från ett standard? Lägre och hårdare fjädrar? Krängningshämmare? X-drive med M-sport = standardchassie, eller? |
|
Muskie |
Tjena Jag fick också den info att det är ny motor och med start/stopp funktion vilket gör att förbrukningen minskar i köer..... Framifrån så är ju M-paketet så pass mycket snyggare jmf med standard,,,, Jag provkörde med komfortstolar och det var definitivt de skönaste stolarna jag har suttit men sportstolar är helt ok det med........ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.