|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft en del problem med min MK4 navigationsenhet. Den har fastnat vid "please wait a moment" för att sedan visa meddelandet "error reading cd/dvd". Jag har bytt laserlinsen, vilket är det vanliga felet när den har de har symtomen. Men linsen var inte felet. Jag skickade dvd-enheten till Revtronic i England och de hittade inget fel på den. Så felet är alltså i min bil. Så här sa Revtronic: "Once you have fitted the unit, if it does not work , then please flex the connections. You will see that it starts to work. Normally , we bend the wire and use cable ties to secure the connection." "Flex the connections", hur gör man det? "Bend the wire"..? | |
| Menar dom de blå och lila kontakterna ibak på enheten (förutsätter att det är samma sorts MKIV som jag monterat i M5an) Kanske pilla litet på dom och böja litet på dom?? | |
| Ja det är de kontakterna. Men det känns som att det inte kommer att hålla? Om man inte lyckas få dit ett buntband på ett bra sätt. Men kablarna är så små så jag undrar hur det ska gå till :/ | |
|
Ja. Hållit på och pillat i det området själv. Kablarna är tunna. Kanske dom menar att man skall rucka litet försiktigt på antennsladden och den blå och lila kontakten. Kanske ngt glapp ngnstans? Ett gammalt trick är ju att ta loss minuspolen på batteriet i 10 minuter(efter att röda lampan på DVDn slocknat) och sedan försöka igen. Har Du förresten testat ngn annan skiva?? Så att det inte är den det är fel på? |
|
| Jag har provat 3 olika skivor. Och dvd-enheten i en annan bil med samma skiva och då fungerar den fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.