|
|
|
|---|---|
|
gamla bettan står ute o plågas o har så gjort hela vintern.. med sprucket expansionskärl sedan tidigare så har jag gång på gång fått fylla på vatten tidigare i år, o alla gånger har jag inte orkat fylla på med glykol... hehe nu vet jag inte hupass mkt vatten det kan vara i henne ...men är det nån som vågar gissa sig till om vad som visar sig vara sönderfröset när man går o kollar imon? kylare, slangar, vattenpump osv? | |
| Kylare?Värmeelement?Plastdetaljer? | |
|
Blocket med lite otur, kylaren och värmepaketet hade jag varit lite orolig över. // Mvh Andreas |
|
|
Hur gick det? Du är ju inte den enda som har gjort detta misstag, det verkar iallafall bland mina bekanta som det händer lite då och då. Själv har man slarvat med glykol i "slit och släng" bilar. Det konstiga är att det nästan alltid har gått bra. Om bilen statarts frusen har remmen till vattenpumpen slirat och låtit illa. På någon bil har vattenpumpen gått sönder, någon har frostpluggar hoppat ur. Inget allvarligt alltså. Tyvärr brukar frostpluggar inte finnas på lättmetallblock dessvärre. Skulle vara kul/tråkigt att höra hur det gick. |
|
|
ser ut att bli en kostsam historia :) håller ändå tummarna.. Frenzy: där ser man. jag har inte kollat ännu, blev förhinder denna vecka så skjuter på det till nästa. kan återkomma då. |
|
|
vilken kämpe! nu har bilen stått varmt i 2 dagar och jag är rätt säker på att all is smält bort, om där var någon överhuvudtaget. allt har klarat sig. har haft igång den flera gånger och verkar inte finnas några synliga läckage iaf. silken kvalité :) |
|
|
Härligt att höra! Själv har jag lyckats få batteriet att frysa denna vinter. (Det fick däremot permanenta skador så det har nu bytts ut till Julas billigaste.) |
|
| det var ju tråkigt att höra. det som inte höll för mig denna vintern var en av fram blinkersen som sprack. men jag ska inte klaga :) | |
|
Har man bara lite glykol kvar i systemet så klarar sig bilen. Vattnet får ingen sprängverkan när det fryser, det blir bara en issörja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.