AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.425

Byta tank e30 -88

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Har hittat en 63l tank till min 325 e30 som har pumpen i tanken.
Jag antar att jag har pumpen i min tank också?

Något annat man ska passa på att byta medan man har kardan nere?
Vad tror ni det kostar på en vanlig verkstatt att byta tank?

mvh
Th
24
TheLJ
325i -88
320i -90 frontad mot träd.
På realoem.com så kan du kolla sprängskisser på det mesta på de flesta bmw bilar. En mycket användbar sida. Kollade precis och såg att från och med 09/1987 så sitter pumpen i tanken. Därav så borde din också göra det.

Växelspakens reglage kan man ju ta en titt på om det e dåligt och passa på att byta lite i så fall.. bra mycket smidigare att komma åt utan avgasrör och kardan ivägen.

En verkstad tror jag tar mer betalt än det känns lönt att lägga ut. Har du verktygen, är något sånär van vid att meka och gärna nån polare till hjälp så gör du jobbet bättre och billigare själv. Tillgång till lift är inte helt fel heller...
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
kan ju även lägga till att slangarna,slangklämmorna och filtret runt tanken kan vara värt o byta, slangen kan du köpa på meter vara. o håll koll på vilken slang som gick vart innan du river märk upp eller liknande. skiss över filter på realoem Länk. lycka till.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ok tack för svaren
Ja frågan är vad som är värt att lägga ner på en bil som gått 40k mil...
Men jag tycker det borde gå att hitta en mek som kan byta tank för ett par tusen?

Jag har ingen lust att kladda ner mig själv totalt. Har inte tillgång till någon lyft.

mvh
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag målade min nya tank + lade på underredsmassa så nu kommer tanken aldrig att rosta så ingen behöver någonsin byta den pga rost. Känns tryggt och skönt. Tänk på att själva skarvarna är mest kritiska, där är det extra viktigt med mycket färg och massa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.