|
|
|
|---|---|
| Bisiktigade min E 65a i dag & fick back på felkorderna PO 139 O2 sensorkrets långsam respons (bank 1 sensor 2 ) & PO 140 O2 sensorkrets ingen aktivitet dekterad ( bank 1 sensor 2 ) Någon som har en bra förklaring?? MVH Lasse | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är en lambdasond som spökar. Sensor 2 bank 1 är för långsam att reagera/ingen aktivitet, kan vara kablagefel eller en dålig sond. Nu läser jag på E38 750s kodlista men det bör vara standardiserade. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hej Yngve!! lambdasonden?? alla avgasvärden var mer än gokända endligt bil provningen lamdan låg på 1,01 gränsen är 1,03 så´de ser OK ut, det fins inga felkoder lagrade i displayen & har inte funnits under min tid .Vet vad bank 1 är & sensor 2 är? fins det flera av varje? Vad sitter dom? Ha deb gött MVH Lasse | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
bank 1 är den sidan som cylinder 1 sitter på. Felkoder finns bara lagrade i DME minnet när det gäller motorstyrningen och kan enbart läsas och raderas med diagnosutrustning. Det kan vara gamla lagrade felkoder om felet funnits tidigare och inte blivit raderade av den som repade tex. Bör vara nr 10 dvs efter kat. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
googlade lite snabbt och hittade en länk med lite info om denna felkod Länk enligt den länken, en möjlig lösning kan vara att byta O2 sensorn. Mvh //Ulf |
|
| Tack Ulf!! Där fans allt jag behöver (förhoppningsvis behöver jag den inte i framtiden men det är väl ett önsketänkande ) MVH Lasse e | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.