|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kanske en ispropp, men problemet är att när jag drar tillbaka spaken för att få igång vindrutespolningen så händer inget, ingen saft på rutan eller lampor och ingen reaktion från vindrutetorkarna.. Tydligen så är det olika på olika varianter av e9X före och efter facelift men enligt bmw i danderyd så är det två olika spolmotorer på denna och att båda av dem har lagt av verakr otroligt. säkringen ( 84 ) är hel. jag har den idag i ett varmgarage och hoppas att det kan vara det men det verkar för enkelt. Någon som har varit med om samma? | |
|
ok. ingen ispropp... kan kanske vara reläet.. går det att byta enkelt själv? det sitter några reläer på plattan som säkringarna sitter på, nån som vet? |
|
| hände på min e92. det var elmotor som var trasigt. du kan kolla säkringarna i handfacket också men när ingenting händer är det el relaterad. | |
|
Hej! tack! men jag förstår inte vilken elmotor det skulle vara? säkringarna är hela... och det är två olika pumpar till strålkastare och vindruta. Torkarna fungerar normalt, men drar inte igång när jag försöker att spola rutan... |
|
| elmotor sitter i passager sida hjul brunnen eller vad den kallas. Precis kopplat utanför själva spolarväska tanken. | |
|
jag var förbi Bavaria Stockholm ( BMW Danderyd ) i morse och de bytte spolarpumpen som var fel, det visade sig att det var en pump på denna och att den var trasig. 1h och 1649:- senare är den bytt och nu fungerar det. |
|
| precis som min fel . bra att det löste sig :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.