AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.842

Spöa supror

Sida 4 av 7
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
ok.Nu är visst jag bov i dramat.lite förklaringar........
1det som var idiotiskt var uttalandet att bmw.n med 700hk inte skulle ha någon chans mot Suprorna....våra sluthastigheter på strippen är rickard=216km Kristian=215km jag=214km
det är inte särskilt stor skillnad.det enda jag behöver är fäste så åker vi lika fort............
2 angående bågen så fick jag tag i en som kunde bygga bågen så att vi kan åka 4 pers i bilen ändå..lyktan är borttagen för att insugningsröret skulle få plats..
3angående kärran så är det 25mil hem så jag åker hellre opel med ac än att svettas i bmw.n dom 50 milen+att farsan vägrade åka bmw.n upp.jag kör bmw.n minst 20mil per vecka och ingen mc eller bil har smiskat mig ute på vägen så försök inte att få det att låta som om detta inte är en gatbil..................
Är det någon mer som har någon paj att kasta så passa på nu för nästa år smiskar jag suprorna.... :)

Race to the last drop!
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Nej Nej du är ingen bov. Är någon det???

1. Jag tror ni får svårt att köra ner på samma tider som suprorna. Slutfart i all ära men det är tiden som räknas, kolla på jänkbilarna som har låg slutfart men också väldigt låg ET. Då mitt hjärta klappar lite extra för BMW skulle jag bli väldigt glad om ni åkte snabbare än Suprorna. Men det blir svårt väldigt svårt.

2. Monteras lyktan tillbaks när du kör på gatan då???
Kan bli svårt att köra i mörkret annars. Och det förstör ju lite av locken på bilen.

3. OK det köper jag.

:)
Hello Nasty!
Som sagt jag står fortf. för mitt uttalande innan.

Supramannen är snabbast har mest pulver under huven har mest grepp i starten, då är hjulhus org. bakvagn växellåda.

Du kanske ska berätta vad det sitter för drivapaket plus bakvagn på 633:an?

BMW 600hk hur ska du får mer grepp utan att modda hjulhusen? Är det fortf. en gatbil efter ett sånt ingrepp?
Jag vet att det är ruskigt bra skjut i din 633 har imponerats av den i flera år, men som sagt än är det supramannen som är överlägset snabbast.

Ang. Robban så har han redan åkt med hjullyft! Detta är killen som har mest pulver under huven.

Snacka är en sak men bevisen på vem som är snabbast det ser vi på tidkorten.

Mvh/Henrik

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Bla bla bla bla bla !!!!!!

Biltema Motor Werken =)
www.hackefors.bmw.se
M3-Mackan
"Supramannen är snabbast har mest puler under huven..."

"Ang. Robban så har han redan åkt med hjullyft! Detta är killen som har mest pulver under huven"

Hur ska du ha det?

-Mackan-
Ve, som har mest effkt av mig och Robban vet jag inte...vi ligger nog i samma trakter ca 800hk
Ja 833an är snabb en mycket kul bil...inget snack om den saken

Men nu blir jag nyfiken....sitter det konstiga grejer under stjärten på den eller....trodde det va orginal saker som vi kör med....

Som sagt inget är moddat i våran drivlina samma med hjulupphängningen...tråkigt om det du säger inte stämmer för då käns det som klass byte på 633an....borde åka med Beckis och hans monster bmw
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Jag har en grymt modifierad bakvagn.det är därför jag bara får rum med 255or bak.Skämtåsido. m5 vxllåda+bakvagn är enda modifieringen..
nästa år så blir det race-grejor istället.
då kommer du inte ha en chans på gatan mot mig.
Tror faktiskt jag smiskar dig redan nu på gatan för där är jag grym....... :)
MVH Stefan.........

Race to the last drop!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Stefan & Jesper: Tar ni sponsring på 633:an? I sådana fall, har ni några annonseringsförslag?

Har en liten marknadsföringsbudget att sätta sprätt på (det där lät ju ödmjukt :) och vad vore lämpligare för att nå bilintresserade än att synas på sidan av Sveriges grymmaste bil?

Om jag dessutom kan dra ett strå till stacken för att täppa till truten på Supramännen (som jag efter Suprammannens inlägg är helt säker på att jag skulle vilja göra, innan var jag något tveksam, det kunde ju vara ödmjuka killar med fingertoppskänsla) så skulle det glädja mig! ;)

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Hello Nasty!
BMW 600hk inte speciellt org. att åka med M5 bakvagn och låda.

Jag är fortf. mer impad av att suprorna har så pass hög kvalitet rätt igenom.

Vridet i Robbans GMC är ruskigt högt medans hk ligger som supramannen själv skriver på samma nivå.

/Henrik

Mr 600hk

ja jag kör gärna på gatan mot dig....tror du kommer få det svårt...har endast problem med hjulspinn på 1an och knappt det nu för tiden gör den 10or på gatan men jag ställer gärna upp....

Ska vi köra om en peng så det blir intressantare.....:)
quixotic2

På vilket sätt har jag skrivit nått dummt....självklart blir jag irriterad över när nån spyr ut felaktiga påståenden om min bil...skulle inte du bli det...

Annonsplatsen är ledig om du vill ha den på Sveriges snabbaste bil....:)
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
alltid kul att rejsa.hur långt ska vi testa.200.400 eller kanske 1000meter.vi kan troligtvis rejsa på västerås flygfält.ska vi köra med slicks eller gatdäck.
jag kör 11.7 med mina 235or.det tar du aldrig....
Vi tar rejset efter Action-meet.hoppas bägge bilar är hela då och att du inte ballar ur...
MVH. Stefan...

Race to the last drop!
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
quixotic2...
Visst är jag intresserad av lite sponsring..
Skicka ett mail.....vwv364j@tninet.se
så kan vi nog hitta på något.
ps. har redan nosat fram ett par nya däck så till nästa tävling ska jag ha bättre fäste..... :)
Stefan....

Race to the last drop!
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hmm, det var värst vilka proportioner den här tråden tog.........

Jag kan till att börja säga att om någon stött sig gällandes det jag har uttalat mig om så var inte det min mening. Var och en har ju sin religion visst är det väl så, någon samlar frimärken en annan kör Supra och en tredje trimmar BMW.

Jag ber ödmjukast om ursäkt, får väl framförallt rikta det mot Supramannen.

MEN det är mycket snack hit och dit om dessa toyotor, ständigt nya effektuppgifter som folk tror sig veta har hört eller liknande. Det är mycket spekulationer och teorier, jag kanske inte är den som vet allting bäst. Långt ifrån, men sanningen att säga så tror jag mig ha bättre pejl än genomsnittet på dessa bilsnackarforum.

När det ständigt florerar rykten om effekter bilars olika förträfflighet osv så ville jag väl mer belysa att det finns fler sidor än den häftiga och fräna sidan.

Jag antar att en hel del av din fritid och din ekonomi går till bilen iofs vet ju inte jag din ekonomiska status. Men hur än det är med den så måste bilen vara väldigt kostsam. Och jag antar att det faktiskt måste vara lite jobbigt när det går paj något, pengar, jobb och ännu mera tid åtgår.

Vad gäller 633:an, att den inte rasat är jag lite förvånad över, framförallt att drivlinan har hållit så bra. Det som har varit problem, men egentligen inga ras är att kopplingen efter 2 säsonger började slira, bytte, rasade, pga av att plattan var i aluminium, bytte själva plattan på solfjädern till gjutjärn. Och så har ett knutkors i den första M5 kardanen rasat, MEN det var idiotiskt av mig att montera den från början då den redan var glapp efter 24 000 mil. År 2000 efter att jag fått ut bilen så sköt jag en toppackning som var av "racemodell" men som så här i efterhand faktiskt var riktigt uselt konstruerad. Det var typ första veckan efter uppstart. Jag sorterar i minnet och kommer ej på några fler "ras" eller stora problem som varit med bilen. Jag garanterar att det är helst sanningsenligt. Med dessa "ras" så ska väl ingen tro att grejorna är överstressade, trots faktiskt en alldeles för dålig mappning. Ca 40 min på vägen. Vore intressant att höra vilka problem du åkt ut för, helt sanningsenligt alltså.

M5 bakvagn, tja, vad säger man?? Den är av samma typ och snitt som originalet. Jag tror inte att den påverkar prestandan i annat avseende än att den faktiskt håller. Hur bra vore det om man körde STD delar och efter ett antal repor sköt slutväxeln och fick lov att sanera. Eller panga den i 250 blås på stora vägen?? Självbevarelsedrift.

Hjulhusen är ej moddade inte ens rullade (skulle gå att rulla kanske 15-20mm på var sida), bakvagnen påverkar inte bredden på däcken varken hit eller dit då det faktiskt är karossen samt skärmen som begränsar. Det är ca 10mm åt var håll nu. För övrigt så har väl både Nicke Blom och Sahlin breddade skärmar. Vilket inte jag tycker utvisar dom ur denna klass. För övrigt är deras bakvagnar ej heller HELT std. Nicke Blom 1,55 60 fot med original Opel... Skulle inte tro det iaf inte efter alla repor han tycks köra bekymmersfritt.

Pengar, jag uppskattar (+- 10%) att det är lagt i kronor och ören ca 100 000:- på de prestandahöjande samt driftssäkerhets främjande prylarna. Så som bilen står nu, däck, fälgar, luftfilter, flänsar, koppling, bakvagn, grenrörsfärg, kolvar, kam, med "alla" rasen mm mm. Vid vilken summa landar din nota Richard??

I övrigt så har jag faktiskt vid något eller några tillfällen frågat dig lite om din bil och då endast fått svävande svar mao jag har försökt, . (kanske inte iår ska väl erkännas) men du är allt lite hemlig av dig.

Angående den faktiska effekten så är ju det sådant som går att kolla. Stefan förlitar sig på Moroso stickan vilket JAG är skeptisk till att den stämmer helt korrekt mot en turbobil med dåligt chassie och grymt med effekt.

Sen tycker jag att din bil och de flesta andras bilar är roliga och beaktningsvärda. Det är ett fåtal bilar som är på ALLAS läppar, Suprorna, Jakan, 633:an i viss mån, JOCCES Evo och kanske några till. Klart att det blir mycket spekulationer.

Så när jag ändå är igång så kan jag säga att all respekt för Evo JOCCE men jag är inte imponerad av bilens prestanda. Vore intressant att ställa Eivind Oplands bil utan restriktor bredvid JOCCES och se resultatet på 402m.

Hmm, några konkreta frågor är ställda.... Så hoppas jag att det kommer några konkreta svar.

//Jesper

Hej Jesper

Ursäkten är accepterad.....Jag visste att du va en reko kille..därför blev jag lite paff över ditt förra inläggg...men det är glömt nu........

Så nu till vanligt bilsnack...

Problemen med min bil är väldigt få....Det som har hänt är att jag spikade sönder min motor förra året..varför är svårt att säga den hadde varit med om det mesta...dålig soppa,för högt ladd,lös remskiva till tändningen...så att den gav upp är inget konstigt....Detta skedde mitt i säsongen så jag snik renoverade ihop den...vi honade ett lopp så bra det gick....stoppade i en orginal kolv och hoppades på att det skulle hålla..

Vilket det gjorde...och räkte till 10,41...att den skulle rasa viste jag förr eller senare...så jag har tagit höjd för detta en längre tid...så att den sa upp sig senast va inget konstigt....Vad som rasat vet jag inte än...kan kanske ha nått med 2 växel missar som jag gjorde kvällen innan a 11500varv...hhehehe

Sen om hjulhus breddning tycker jag att det finns en gräns...att sätt rull maskinen i kanten och rulla så det spricker och sen laga...och sen vips så får allt plats tycker jag är fel...

Hur mycket min bil kostat att bygga vet jag inte men bra mycket mer än 100k..det kan jag lova..

Angående svävande svar så kanske det stämmer...är inte alltid jag har lust att säga vad som pågår...måste behålla det lilla försprång ja har....:)

Så till effekten....Effekte ligger på ca 800hk för tillfället...Men hoppas på att kunna kliva upp mot 900hk lite senare i år...Hoppas på att kunna bjud på slutfarter över 225blås utan gas och lite mer om den blå flaskan skulle leta sig fram....

Nu till Evo Jocces bil...fin och grym bil men effekten impar inte på mig heller...det känns som den går tungt..Men vi får hoppas att dom får fart på den lite senare i år

Mvh
Rco
Bmw 600hk

Våra supror gör med lätthet mitten 11or på vanliga gatdäcck som du kallar det....Kristina körde redan 12,1 för 2 år sen på emmaboda....Detta va på 18tummare och med endast 600hk...

Men det skulle va tufft att köra en gatrace med lite beting...:)
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Ok,Ok,Jag kanske får smisk av dig,men vi får se... :)
Ska vi ta rejset efter action-meet???
Det skulle vara jävligt kul att testa och då kan vi fixa någon typ av vandrings trofe för den snabbaste icke jänkar gatbilen..Sen kan dom som har snabba bilar utmana den som är snabbast.... :)
STefan....

Race to the last drop!
Ja det vore tufft....Skulle sitta bra när däcken är klibiga efter 9 sec repan...

Vråååååååååååååååll
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Ivar Findin M5>>> M5 dubbelturbon kommer att rulla i Östersund, om jag inte minns fel så är den delfingrå metallic.

Det största problemet han verkar fundera på just nu är fästet. Nån som har tips angående detta? Han var inne på såna där "klibbdäck"..endast 15" dock!

Eftersom det skulle innebära byte av bromsar p ga för stora skivor så kanske det inte är nån bra idé...Väghållning på kurvig väg kan ju inte vara nån höjdare med dessa typer av däck heller?!

Hur som helst så kommer det att bli intressant och se hur pass bra den kommer att gå. Hoppas man får chansen att åka med en sväng bara =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.