|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
--> Wald Snålblå = dragracing bil Supramannen = Gatbil Det kan man diskutera i evigheter. Bäckis skulle nog oxå kunna mygla bilen igenom en besiktning men vad jag har förstått så är han inte intresserad av det. Om man skulle plocka bort alla bilar som inte e legala på Bilsports träff så kan jag lova dig att det inte blir roligt. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
Under 10 sekunder är 9,99s och neråt... Där är nog Bäckis när han kommer ut med sin bil. Tyvärr har jag inte sett honom i år. 10,4s är en mittentia och fruktansvärt långt från att vara under 10s. |
|
|
Kolla här, här kör jocke sahlin under elva hela tiden inte långt från supran. Länk |
|
|
Hej hopp.............. Det är rätt lätt att snacka en massa hit och dit om vad som är snabbt eller ej, gatbil eller inte. Hur som helst så då jag både byggt och ägt en snabb bil själv så vet jag hur mycket jobb det är hela tiden med allt runtomkring. Så oavsett om man lagt ut 50 000:- eller 500 000:- så är det rätt krävande att äga en ett dylikt monster. Det är alltid svårt att jämföra olika bilar då de flesta haft olika förutsättningar. Fast ska man ändå göra det så tror jag att 633:ans prestanda kostat en bråkdel mot vad Suprorna gjort. När man jämför med suprorna så är de väl kanske lite tyngre typ kanske 1700kg mot 1540 racevikt med Stefan i. MEN de har 4 ventilsteknik, de laddar närmare två bar mot stefans (hittills) 1,5 samt att de har mer gummi i backen. Stefan två år gamla M&H är typ de smalaste som finns. Varken Suprorna eller Sahlin har så klena däck. Att det inte blev en tia sist på Tullinge kändes aningens jävligt. Det BORDE ha blivit en. Fast responssystemet fungerade inte riktigt som det skulle hade det gjort det så kanske kanske klockan kunnat stanna på rätt sida. //Jesper |
|
|
Jaha...Nu fortsätter problemen....Ringde Viby-racing för att kolla så det inte blir något trassel med bromsningen som det blev förra gången.Fick då höra att dom inte kunde bromsa idag heller..... Tur att man inte tog ledigt och åkte dit.... Får nöja mig med att ladda 1.5 på tullinge och köra grovmappat igen...... :( Stefan... Race to the last drop! |
|
|
Wald: Ok, jag blandar kanske ihop det hela lite, har inte hållit järnkoll på de däringa (två, är dom, eller?) Suprorna. Men 10.41 är väl inte under 10 sek, det är väl en mellantia om jag inte glömt det här med hur man räknar sekunder på strippen. Dessutom... hrmm... så tycker jag att många dragraceprojekt som rullar är klart jämförbara med suprorna. Bakhjulsdrivet med överladdning är ju lite konceptet för just dragracing... Men visst, de bilarna är ju inte dugliga som transportmedel i övrigt... men det är ju inte Suprorna heller, inte om man får tro de som sett den svarta vid sidan av banan i alla fall. Fast det kanske bara är en fråga om att justera in dem ordentligt... lite mycket spott och fräs vid tomgång och växlingar va? Äh, jag får väl åka och titta på dem själv, kanske blir imponerad trots allt! :D Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
quixotic2 >> Hej... Vet inte vem som sa att dom skulle kört under 10 sec...? Skitsamma... Om man säger så här: När dom kör på strippen så kör dom med den inställning som är bäst för just det ändamålet, rätt bakdäck, etc etc... likaså som vi gör när vi t.e.x ska åka skridskor, vi snör på oss skridskorna, inte joggingdojorna :) Och med 800+ hk så vill det gärna fräsa lite när man drar iväg, dom kör med ca 600 hk på gatan. Jag kan rekomendera stort att åka och kolla på dom när dom kör, tror dom ska köra den 3 Augusti på Mantorp, "En dag på strippen".... Du kommer att bli imponerad, även om man inte gillar "japps" bilar så värst mycket... Mvh |
|
|
Okej Tycker nog ändå att Bmw-maskiner låter bra jävla mycket bättre!!! rodge dodge |
|
Hello Nasty! |
När Supramannen lägger upp startvarvet så kan jag lova att gåshuden reser sig, hur mycket man än tycker om BMW så blir man imponerad av dessa supror. Dom som tror att en M5 motor med turbo med 700hk ska kunna bräcka supramannen på strippen är ute o seglar, skulle inte bli förvånad om killen är uppe i runt 1000hk när det är strippenkörning, kolla bara förra årets 60fots tider. Visst gör BMW snabba bilar men här har dom svårt att hävda sig. Robban från Göteborg stor GMC pickis på 2ton 10.68s 211km/h på Tullinge då driver killen på alla fyra hjulen där snackar vi pulver under huven. Ta bort två drivaxlar fram så den bara driver bak så får ni garanterat se rediga hjullyft. /Henrik |
|
Hmm, det snackas mycket om pulver under huven........................ Jag tycker att det låter som att det är någon som tagit lite för mycket pulver under näsan.................. "Dom som tror att en M5 motor med turbo med 700hk ska kunna bräcka supramannen på strippen är ute o seglar, skulle inte bli förvånad om killen är uppe i runt 1000hk när det är strippenkörning, kolla bara förra årets 60fots tider." 1000hk.......................... Hmm, det är ju knappt värt en kommentar................ Jag undrar hur en bil beter sig om man kavlar ut 1000hk från stillastående... Undrar hur man får ut 1000hk stillasstående. Undrar dessutom hur man får ur 1000hk med det aggregat supramannen åker med. Hmm, var det inte typ 0,84 i A/R på turbinen. Det är klart att är det en tjoande träskobärande dalmas som hjälpt till att ladda upp effekten från tyskland så kan det nog vara en 700 med låg mankhöjd och restan lurpassandes i något tryckrör, hmm, eller är det månne de sista 300 som för väsen i både slutrör och diverse pysventiler???? Jag ska inte påstå att min gamla kärra matchat suprorna..... Inte ÄN iaf.... Då är det ingen M5 motor, hmm, inte ens 24V. Fast det är klart att om man laddar 2,0 bar våldtar motorn och eventuellt (kan ju även hålla) rasrar maskinen så börjar man ju närma sig supramannens seriositetsnivå. Hur många tidkort har han?? Med det laddtrycket i 633:an är det ju inte stört omöjligt att spöa "1000hk" bilen med en kanske 700hk bil. På tre års tid har ingenting rasat på M30 motorn eller bilen i övrigt heller, oki en koppling har gett upp. Eller två föresten. Hur många ras har Supramannen?????? Varför var han inte på Tullinge idag?? Jaha ja var det månne för att han spikat sönder motorn????? Hjullyft med pickisen utan fwd.... Hmm, 2 ton???? Hmmm???? Tja, tomten kanske finns han också.... //Jesper |
|
|
Jesper, Du glömde påpeka att 633:an var på plats och hämtade en stor pokal på Tullinge idag. Snyggt jobbat av Stefan! Stefan leder dessutom TXM-cup... |
|
|
Ja det glömde jag ju att nämna..... Tyvärr ingen tidtagning....Bra jobbat av Stefan. IOFS så hade alla andra problem med diverse men så även Stefan. Laddtrycket blev bara 1,1 bar mot normala 1,5. Hur normalt det nu är när det spinner i 170 på femman. I övrigt har jag inget emot Suprorna.... Men det finns fler sidor på detta än att de har snabba balla fräna bilar. Vilket ju kan vara intressant att belysa. //Jesper |
|
|
Jesper_w >> Detta är vad jag vet, I Supramannens bil sitter nu original motorn med diverse "bolt on" prylar på. Ger ca 800 hk. Han har oxo en annan motor som han tänker stoppa i nån gång, som inte jag direkt vet vad den innehåller, men att den är på närmare 1000 hk stämmer ganska bra. Den ger alltså INGA 1000 hk nu... Gå in på www.t04r.com om du inte tror på 1000 hk i en Supra, och detta med o-öppnad motor... Och SycloneRobbans bil väger ca 1800 kg, och kan mycket väl klara ett hjullyft om man gör om den till bakhjulsdriven... finns film på detta från USA... Mvh |
|
| tEST | |
|
Hej Tänkte titta in här och reda upp va endel försigpåare tror sig veta om min bil Jesper som man trodde visste nått verkar va en av dom som är mest ute på hal is...Inte ett rätt hitills |
|
|
Till Jesper Här ska du få lite FAKTA så du slipper snacka så mycket skit Min turbo som sitter i nu är en GT 80 med R trim ja du hörde rätt..Är god för 1100-1200hk Motorn är orginal för tillfället...Och har gett ca 800hk förra året... I år hoppas jag på 900hk men det är inte nått som är säker... Sen håller jag på och bygger en motor som ska ge 1000hk men när den blir klar får vi se...och den är inte orginal längre... Jag kör bilen till alla min evenemang till skillnad mot andra... Om det är nått annat du undrar så fråga gärna istället för att påstå massa saker som inte stämmer.... |
|
|
TIll Jesper igen Läste lite mer idioti du skrivit HUr många tidkort ja har,ja du det är ju ett par...står 8 stycket bucklor i garaget och alla är första priser...och 7 av dom körde jag in förra året... så det borde väl bli en 50 stycket tidkort allefall...sammt en 20 stycken 10or körde jag väl förra året... Hur många 10or har du kört med en gatbil nu igen |
|
|
hej alla.Har nu läst denna diskution flera gånger och vad jag kan förstå så det enda Jesper har uttalat är frågor inga påståenden! 1:Hur många ras har Supramannen? 2:varför var han inte på tullinge idag? 3:Jaha ja var det månne för att han spikat sönder motorn? I ett annat inlägg frågar Jesper hur många tidskort supramannen har... Detta anser jag inte är att snacka skit om någon!!!! Han har inte påstått att det är på ett eller annat sätt bara ställt några frågor till en som kom med ett idiotiskt inlägg(hello nasty).det enda påstående Jesper gjorde var vilken turbo Supramannen hade. Ps.. den enda som sticker ut hakan ang.633an är jag!!! Stefan..... Race to the last drop! |
|
Yo_Han |
Jag tycker att det är att snacka skit om någon även om det är i form av frågor, sedan verkar han ju lite anti mot fina japanska bilar |
|
Bmw 600hk.... & Jesper_w Vad var det som var idiotiskt med Hello Nasty´s inlägg??? Han skrev "skulle inte bli förvånad om killen är uppe i runt 1000hk när det är strippenkörning" och Supramannen skrev att han TROR motorn ligger runt 900hk. Så Hello Nasty missade alltså med 100hk trots att båda parterna gissar. É det så idiotiskt då??? Var det inte du 600hk som skrev hur noga det var med gatbil utförandet. Och du ville absolut inte montera båge i din bil som du ville ha i orginal skick (utsendemässigt). Nu sitter det båge i bilen, höger helljus lyckta är bortagen för luftfiltret ska få plats. Monteras den ens tillbaks efter strippkörning??? Och sen kör ni bilen på släp till och från tävling. Hmmmmmmmmmmmm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.