AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.844

Spöa supror

Sida 2 av 7
beamer >>> I dagens läge & samanhang för att spöa dom 2 snabbaste suprorna i sverige är inte 700 hk mycket att komma med, än mindre 500-600 hk, speciellt inte i en så pass tung bil som M5:an...tyvärr... men onekligen en häftig bil trots allt :)

(nu kanske du inte menade just det jag syftade på, men jag skrev i största allmänhet)

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Är inte så värst intresserad av vilken supra som är snabbast direkt. Hur som helst så kommer denna bil inte upp i de priser som dessa supror har kostat i inköp,trimmning och väghållning.

Själva bilen köptes mkt billigt, och allt jobb är ju egenhändigt gjort oxå..det betyder mkt hk för liten peng + att det är ju en BMW och ingen riskokare =)
Han har nog inte tänkt att rejsa seriöst med den heller, utan mer som en doldisbil ute i den vanliga trafiken.

Skulle dock tro att en del hojåkare m fl kommer att få bita i det sura äpplet nästa sommar iaf =)

Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ni har glömt en BMW som piskade Suprorna (tidsmässigt) redan förra året!

"SnålBlå Racing"

//Ticco

"NICTIC RACING"
Snålblå = dragracing bil
Supramannen = Gatbil

Men att den var snabbare har du rätt i :)
Wald,
Ingen av dem är besiktad och ingen av dem får köras på allmän väg som de körs på strippen.
Mäkinen >> Sant.
Så inga av dom bilar som kör på tex Bilsports evenemang är gatbilar enligt dig ? Dom är ju alla trimmade.

Jag vet vart du vill komma, och jag tror du vet vart jag vill komma?
Varför kör inte snålblå på bilsports "chiptrimningsevenemang" då...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Stefans 633:a med dubbelturbo då? Den piskade ju Suprorna ganska tidigt på förra säsongen och får väl inte köra i deras klass längre pga. att den är för snabb?

Den är dessutom gatreggad, har blivit omkörd av den ute på E20:an.

Bara det att Suprorna fortfarande får köra är väl bevis på att de inte är särskilt snabba, de har väl inte ens varit under 10 sek ännu?

Men om detta vet jag egentligen intet... bara vad jag läst i tidningar och här på forumet... strippen är i mitt tycke ganska ointressant, 0-402 meter och liknande övningar förstör bara bilen, om inte direkt så åtminstone i betydligt högre takt än vad som är motiverat ur rolighetssynpunkt.

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
För att förtydliga vad jag menar, så är jag medveten om att under 10 sek på strippen är SNABBT. Men, med tanke på de pengar som är lagda och den hausse som är kring Suprorna, så vill jag poängtera att man faktiskt kan köpa sig ett avlagt dragraceprojekt för en spottstyver i jämförelse (betala för motorn, få bilen på köpet) och köra skiten ur dem så snart de fått ner sina bilar under 10 sek och är tvugna att byta klass.

Lite kaxigt kanske, men Örebro är översållat med dragracingtomtar.. så man brukar bli uppläxad över en kopp kaffe ibland när man påstår att någons BMW är snabb eller att en Supra går ruskigt fort... ;D ;D

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
quixotic2: Det är nog lätt för "dragracingtomtar" i Örebro att sitta och berätta både det ena och det andra över en kopp kaffe.. Talk is cheap

www.malte-racing.com
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Hej alla.Jag har ännu inte smiskat de båda suprorna men effekten finns nu för att åka 10.6 om jag får samma 60fot som förra året och har fäste över hela strippen.Tyvärr så får jag troligen inte rum med större däck (255)så har jag otur så kommer jag inte rå på suprorna i år.Men vi tar dom nästa år när resten av grejorna kommer på.
ps.i morron ska bilen mappas och bromsas med nya turbon...Stefan......

Race to the last drop!
BMW 600hk... Är det du som har den dära gråmetallic 633:an som körde på tullinge och körde på mycket låga 11sek snudd på tian, den bilen gick ju underbart bra, hur rent som helst spottade och hostade inte som dom där jappsarna vid växlingar o,s,v...
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Japp.Det är jag.Bilen går som en klocka.har tyvärr dåligt fäste med mina mönstrade slicks.(255or).
försökte idag att få dit 275or men det gick inte!!
633an är en vacker bil men är har ack så trånga hjulhus
så jag kommer nog inte att smiska några supror i år..
Faaaaaaan vad deprimerande........
Effekten finns men kommer tyvärr inte ned i backen.
Jag får satsa på nästa säsong istället......:(
Då kommer jag ha garanterat med fäste......:)

Race to the last drop!
Är denna M5:a röd med m3 spegalar samt 18" Azev fälgar och finns i Sundbyberg?
Tänkte på Beamers tidigare inlägg...
quixotic2 >>> Jag tycker du är lite fel ute med det du säger.
Suprorna gick under 10 sek redan förra året, ett antal gånger oxå. Snabbast är den svarta på 10,41 sek.
Sen att dom är så dyra stämmer ju till en viss del, ungefär lika dyr som Jocke Sahlins M3:a, och dom lirar ju i samma klass.
Grejen med dessa supror är att dom kör i klassen "Bakhjulsdrivet med överladdning" och där platsar inte dessa dragraceprojekt som du nämner, så dom förblir snabbast tills nån plockar ner dom från tronen :)
Hur kul det sen är att köra på strippen är ju upp till var och en att säga, men där ser man vems bil som är snabbast, inte vem som har roligast :) :) :)

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Wald !
Mycket bra skrivet !

Biltema Motor Werken =)
www.hackefors.bmw.se
Ja vi får hoppas på nästa år i så fall,du behöver väl inte göra så mycket åt motorn iaf, för med fäste så hade väl tian varit bärgad... det var härligt att höra suset i publiken när du drog i väg, trots att dom hade subaru paraplyer och turbo perfomance club kepsar på sig o,s,v
Braxen >> Tackar :)

Bmw600hk >> Vad har du för planer inför nästa säsong med motorn?

Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Motorn kommer att vara densamma nästa år.
Jag kommer att öka laddtrycket tills den rasar.
vid mappningen i morron ökar vi till 1.6bar.
Håller den så får vi se hur hög sluthastighet jag får på lördag.snabba tider blir det inte med så smala däck.
är motorn hel till action-meet så höjer vi trycket ytterligare till ca 1.8bar.Turbon klarar det,spridarna räcker till men det vore otroligt om resten höll...
bilen kommer att modifieras i vintern och blir betydligt snabbare på strippen nästa år.
med det fästet som jag kommer att få så blir den mkt svårslagen på gatan!!!!!!
Hälsningar Stefan........

Race to the last drop!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.