|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Nästa år hoppas jag att fler har bmw:s som kan spöa alla riskokare... rodge dodge | |
| Det är ju bara det att det är så billigt att trimma riskokare. BMW kostar för mkt att trimma. Jag längtar själv efter en supra.. | |
| En 10 år gammal japansk bil får man väl för 10000.- ungefär och sen när nåt går sönder och det gör det ofta, kostar alla delar 3 gånger så mycket som till en BMW. | |
| tja!!!jag har två kompisar som holler på med ett byge som ska spöa suprorna nämner inge namn men det sr låvande ut i allefal hoppas att dom har den i årdning till nesta år.. | |
|
Är rickard och krickes supra billig??? Skulle inte tro det. Kostar 250.000 helt standard i inköp. sen kan ni själv räkna på vad det kostar med kolvar och stakar som ska palla dom efekterna, och allt annat som det för med sig. Spjuvern därimot har kommit undan billigt. om man inte räknar alla olika versioner det bygget haft. som den står nu har den antagligen inte kostat mer än vad en supra gör i inköp begagnad. Min kompis har ett liknande bygge med samma prylar. (se bilsportreportage från emmaboda sist. svart/gul volvo 745) Han rasade efter 300 meter men är på benen igen... så att japanskt är billigt ät snack. kolla bara reservdelspriserna till en civic... MaxPower |
|
|
Det har sagt på andra håll här i forumet att de inte behövt öppna motorerna på suprorna för komma upp till de effekter och den hållbarhet de har idag. |
|
|
Att spöa Supror är inget problem i Norrköping ! Det är bara att köpa sig en Renualt Clio och köra ifrån den "stora svarta Supran" =) Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
| har sett ganska många supror runt 94:or som ligger i 150.000 --> 200.000 | |
| Rakt fram är väl inget... Skulle vara kul å se ett sånt där monster i Bilsports superstage.. | |
328Mats |
jag har sett rätt många Supror som ligger under 100.000:- i Portugal/Spanien. Teknikfråga: VAR sitter egentligen vastegaten på min 328i-93??? Tacksam för snabba svar. / Matsa |
|
Wastegaten? Den får du nog leta efter... //Ticco "NICTIC RACING" |
|
328Mats |
Ticco: Fattar nada, typ inget, är det prylen som sitter poå fuelrailen, typ klippa bort..??? Var sitter den på din 318..?? Har nån annan testat den nya ljuddämparen "exhaust turbo", kompisen provade , vilket vrid, rockar fett på mellanvarv *ler* / Matsa |
|
Wastegate sitter bara på turbobilar (om ingen vart och skruvat dit en) ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Spöa en riskokare har man gjort många gånger!! Use Turbo |
|
|
En fråga till dig Mats som inte rör din wastegate-fråga,men jag undrar bara om du har borrat upp en 2.5liter eller bytt till en 2.8 liters motor?. Bara undrar eftersom 328 kom först 1995! :-) |
|
|
Blitz/Racelogic har byggt en 750bhp Supra som gör Ringen på 7:49. Så det verkar som om "riskokarna" kan svänga också... BMWCS # 2358 BMWCS Syd HMS |
|
|
Och nu är det en riskokare som har rekordet på BilsportsSuperstage ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
imenhoteb |
Måste man ha 750 bbh för å svänga i en supra???går väl bra redan med orginal hk?? |
|
Nästa sommar kommer det att rulla ut en BMW M5 -90 med dubbelturbo på gatorna. Mot den får nog de flesta "riskokarna" problem =) Det är en mkt erfaren bmw-mek som bygger den oxå..så det borde bli bra. Meningen var att den skulle vara klar nu i sommar...men tydligen var det vissa problem med leveransen med aggregaten. Hur som helst så kommer han nog få svårt att hitta bra fäste med den bilen =) |
|
|
Jocke "Jägarn från Jakan" Sahlin har ju rätt bra klipp i sin M3 E30 men han rår ju ändå inte riktigt på Supramannen och SilverSupra så vi får väl hoppas på att M5:an beamer pratar om kan göra jobbet. www.malte-racing.com |
|
|
Ja, det borde inte vara speciellt många som ska kunna hänga med M5:an när den är klar =) Frågade hur mkt hk han skulle ta ur den, men han var lite osäker. Det skulle tydligen gå att få ut en bit över 700hk om han ville...men hållbarheten kan kanske diskuteras i det fallet =) Så troligtvis kommer den att lämna mellan 5-600hk, det lär nog räcka till ett tag =) Han måste hitta däck och fälgar för att få nåt fäste oxå.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.