|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag blev påkörd i halkan här för några veckor sen. Min bil var väl ca 4 veckor gammal då. Dock bara för mig, det är en 04a. Jag blev påkörd bakifrån, det var bara en liten smäll. Jag stod stilla och en tjej gled in i mig. Men det var ändå så pass att bilen förflyttades framåt fast än att jag stod på bromsen. Hur som helst, vi gick ut och skulle tittat på bilarna och hennes front var mosad medans vi inte kunde se något på min. Men när jag kom hem såg jag att det var ganska långt nertill som skadorna var och inte mitt på stötfångaren där vi tittat. På 5serien finns det ju en liten kant längst ner som sticker ut lite på den lackerade stöfångaren. Där har jag en lång svart rand (hennes bil var svart min är grå). Det den raka fina kanten är dessutom bucklig. Ser ut som att den varit invikt under bilen och att en bit nu inte är invikt längre. Någonstans tycker jag det känns som att skadan är för liten för att fixa och känner mig en aning dum att köra in till verkstaden med min skada. Bör jag bara försöka leva med det eller hade ni fixat det? | |
|
Tog du inte kontaktuppgifter och på tjejen som körde på dig? Hennes försäkringsbolag som får fixa din bil... Mvh Martin |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Du har ju en motpart som e skuld till det hela så klart du ska fixa skadan |
|
Jodå, jag har kontaktuppgifterna på henne. Det visade sig att hon jobbat på min sons dagis ett tag så jag vet dessutom vem hon är, annars hade jag kanske inte tvekat. Men nu när ni säger det, så är det väl klart att jag ska laga den :-) Jag ringer idag. Tack får svaren :-) |
|
| Min tjej råkade backa på en bil förra vintern så det blev ett märke på min bil och en buckla på den andra. Jag fick betala 1000 kr i självrisk för skadan på den andra bilen och 3.500 för skadan på min. Valde dock att fylla i med lackstift och våtslipa repan, blev hyffsat resultat. | |
| det här kommer inte kosta dig en krona eftersom det var hennes fel så det är klart du ska kontakta henne och göra ett försäkringsärende av det hela och det hela kommer inte bli särskilt mycket dyrare för henne heller. | |
| Precis det jag ville ha sagt, skadan på din bil kommer inte kosta henne så mycket. Försäkringar ska utnyttjas vad är det annars för mening att betala en massa pengar för det. | |
| spelar väl ingen roll om du "känner" den som kört lr inte du hade ju en ok bil tidigare varför ska du inte ha det sen då....är en enkel grej att fixa 4-5dgr med demont plastfix lack och mont.../M | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.