|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Då har bevisligen du och jag fått olika besked från BMW Sport Club. Jag återkommer till dig via mail när jag har forskat mer i det här. Mvh Mattias |
|
|
Mattias, Detta är inte den "traditionella" Ring-taxin som brukar köras av några bilar från BMW Cup. Detta är helt nytt samarbete mellan Schmiedmann och BMW Sport Club och kommer att köras på alla BMW Sport Club's event under 2011. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Ja kommer ju lätt att vistas på denna tillställning! | |
|
För medlemmar i BMW Club Schweden: Följande tider har verkstaden inne i Linköping extraöppet, om någon vill delta i deras serviceerbjudnaden. Fredag 6/6 07.30-19.00 Lördag 7/5 10.00-16.00 Oljeservice - oljebyte ink. Castrol SLX olja. 4 cyl bensin 995kr 6 cyl bensin 1249kr 4 cyl diesel 1195kr 6 cyl diesel 1395kr //M 6 cyl bensin 1395kr ink. Castrol TWS olja. 8-12 cyl bensin- och diesel, pris på förfrågan, verkstad@hackefors.se. Byte av microfilter i samband med service, 20% rabatt på microfiltren. Oljeservice tar ca 40 minuter och förbokas med regnr och medlemsnr. 20% rabatt på förbeställda reservdelar(att hämtas ut på Mantorp). Beställning senast 30 April p.g.a. ev. levtid från Tyskland. Beställning mailas på verkstad@hackefors.se, ange medlemsnummer och registreringsnummer. |
|
|
Preliminärt banschema för vårträffen på Mantorp 2011 Fredag Kl. 1800-2200 Besiktning BMW Cup Lördag Kl. 0700-0830 Besiktning BMW Cup (begränsat antal) Kl. 0800-0915 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0800-0815 Funktionärsmöte Kl. 0830-0845 Förarmöte BMW Cup vid huvudposteringen (obligatoriskt) Kl. 0900-1020 BMW Cup träning (4x20 min) Kl. 0930-1000 Förarmöte gatbilar restaurangen (obligatoriskt) Kl. 1020-1215 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1215-1230 Banvisning/familjekörning BMWCS Kl. 1230-1400 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1400-1430 BMW Cup deltävling Kl. 1430-1630 Master Starter BMWCS Lunch för funktionärer vid posteringarna. Utkörning av lunch kl.1230. Söndag Kl. 0800-0915 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0800-0815 Funktionärsmöte Kl. 0900-1000 BMW Cup träning (Open Pit) Kl. 0930-1000 Förarmöte gatbilar restaurangen (obligatoriskt för nytillkomna) Kl. 1000-1245 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1245-1300 Banvisning/familjekörning BMWCS Kl. 1300-1330 MINI Cup deltävling Kl. 1330-1400 BMW Cup deltävling Kl. 1400-1600 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1500 Prisutdelning BMW Cup och MINI Cup Kl. 1600-1630 Ringtaxi BMW Cup Lunch för funktionärer vid posteringarna. Utkörning av lunch kl 1245 . |
|
|
För den som känner sig sugen på Master Starter i år så går det nu bra att anmäla sig. Galet fina priser i form av en valfri uppsättning däck från Michelin utlovas i respektive klass. Det hade varit roligt om vi fick ihop ett rejält startfält av bilar och kunde göra detta till en riktigt underhållande del av helgens alla aktiviteter. Mer info om eventet och anmälan hittar ni här: Länk Johan S NS 8.29 |
|
| @CooperVickis förlåt min okunskap, men är det en välkänd förare som tar en med ut på banan? | |
|
Z4-pirayaN: Nej vi har inte hyrt in någon speciell förare utan det är jag personligen som kommer att köra. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Kommer ni att ha mer er något från butiken till försäljning på Mantorp? | |
|
Ja vi kommer att ta med en hel del grejer. Om det är något speciellt som du skulle vilja kika på så skicka ett mail till mig så tar vi med det =) Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Detta är ju BMW:s no 1 träff, och har ju överträffat BMW cs sommarträff på knutan i antal besökare (som inte blir av i år tyvärr) så se till att planera i kalendern nu, då det lär bli en fullträff då detta blir en 2 dagars träff detta år!! Jag kommer, och hoppas Fredrik hjälper till att få ihop en hel del E24:or detta år med! Funderar själv på att prova på masterstarter detta år, men inte anmält mig än. Mvh Patrik |
|
Detta är helt riktigt BMWCS No. 1 träff 2011. Om man inte tänker köra 402m eller köra hela varvet runt så finns det tillfälle att köra simulator i depån, eller varför inte bara ställa ut bilen och njuta av trevlig gemenskap och titta på andras bilar. Gillar man att se banan från ovan så finns helikopter på plats. Mycket fina priser till vinnarna i Master starter (402m), en valfri däckuppsättning från Michelin. Anmälan och regler på BMWCS.COM. Vi ses på Mantorp 7-8 Maj 2011 Johan Nordkvist Ordförande BMWCS |
|
|
Kommer säkert bli en fin o bra träff, men hoppas ni lyckas med att boka in knutstorp tills 2012 så blir ordningen återställd. Är absolut ingen bakåtsträvare men knutstorp är sveriges vackraste o publikvänligaste banan i sverige och traditioner är till för att hållas. MvH Micke |
|
|
På Facebook: Länk |
|
|
Hoppas inget kommer i mellan, jag kommer med min gröna. Ser fram emot lite fler 7-serie bilar! Mvh Laszlo |
|
|
Fortfarande tio platser kvar på licensutbildningen på fredagen! Länk |
|
|
Typiskt att man ska jobba den helgen.... :-/ Mattias, blir det något arr på hemmaplan från ert håll? PMa gärna så det inte blir för mycket OT i tråden. Flåklypa |
|
|
Där finns även ett par platser kvar i Master Starter men det börjar tunnas ut. Missa nu inte chansen att tvåla till någon under ordnade förhållanden. Länk för mer info. Johan S NS 8.29 |
|
|
Ser fram mot detta! Vet inte vilken bil man ska åka i bara... Knutan är ju finfint men det är lite lååångt för somliga som inte bor söder om Jönköping. Mantorp ligger lite närmare flera så det är ju så att kanske fler kommer då. Hoppas nu bara att vädret blir som det ska vara på en sån här träff!! Och att det kommer många fina bilar som man kan kika på. Niklas Fransosen |
|
| Mattias: Är det fullt på Mantorp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.