AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
862

Sjuka priser eller vrak ?

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Länk

Avgas testad ok t.om. 05/04 kanske inte är någon garanti för att motorn är i något sånär skick eller ? Om inte annat så skulle jag gärna anv. den som reservdelsbil ;) Är den här nivån reprensentatibel, eftersom jag sett flera 750iL (fullutrust.)i den här prisklassen på mobile.de.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Denna bilen var ovanligt billig för att vara en -91:a, men sanningen är att man inte får så mycket mer för dom i tyskland.

Jag har tittat på den bilen också, och man skall nog inte tro att den är i toppskick. Förmodligen finns det nog en del bucklor och repor i lacken, men det går ju att fixa.

Som tur är brukar det inte vara mycket rost på tysksålda bilar, om det beror på mindre salt eller att de är mer välvårdade vet jag inte.

Angående priser på E32 i tyskland, en släkting till mig som bor i Frankfurt hade en superfin 750iA -89. Garanterat miltal 11.000, full dokumentation, 2 ägare, absolut maxutrustning och garanterat i nästan i nyskick.

Han försökte sälja den länge för c:a 2 år sedan och fick efter mycket om och men motsvarnade 27.000kr för bilen. Man skall definitivt inte betala några höga priser för E32:or i tyskland.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
När det gäller Highline som är billiga så ska man nog se upp lite. Det är en hel del utrustning som kan krångla, men de är billiga om man tänker på nypriset. Sedan så vet man ju inte om det kan vara något fel på motorn eller liknande, det betyder i så fall mycket pengar om man vill ha den fungerande. Många delar till V12:an är dyrare än M5, det fick jag i alla fall se när jag var in till BMW, och till M5 så är det ju ganska så höga priser.

//Schnitzer
li
1.959
liste
535i -89
En Highline är nog en av de finare bilar man kan köpa. Andas lyx och kvalitet än mer än en vanlig 750. Sen är det väl så att en 91:a för under 30.000:- knappast är i nyskick, men kolla vad säljaren är för en typ och hur villig han/hon är att ge dig info om bilen och så.

Underskatta aldrig vikten av att ha ett kylskåp i bilen! :)
328Mats
Köp den direkt, jag tycker den verkar fräsch......
En svensksåld ligger på ca 35'-43' så det verkar rimligt.
Tänk på att de tyska bilarna ofta är i ett bättre skick, hur många svenskar har råd att serva sina bilar, dessutom så verkar sexan i 750:n hålla hur länge...... Har en kompis som kört 7000mil utan problem...

/ Matsa

"En gentleman åker aldrig med färre än 6 cylindrar-BMW 750........yeahhh"

B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Sexa i 750? Hittar du en sådan, så hittar du nog wastegaten på din 328:a också ;)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
328Mats, en 750 har en V12, ingen sexa. 730/735 har däremot sexa.
li
1.959
liste
535i -89
Finns det svensksålda Highline E32? Har för mig att jag hört att det inte gör det. Nån som vet?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har aldrig sett en svensksåld Highline. Den importerades nog inte regelbundet till Sverige, men den gick nog att beställa för den som hade pengar.

Har ni förrseten sett den 750iL på mobile.de som har tillhört hotell "vier Jahresseiten" i Berlin? Det var hotellets ägare Karl Lagerfelt som beställde nya 750iL och rev ut inredningen och byggde en helt ny, ännu finare. En sådan Lagerfelt 750 hade varit en riktig raritet att ha, ännu exklusivare än Highlinen.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Antager att det är den här du menar J.L : Länk
Synd att det inte var några invändiga foton i annonsen.
Borde annars vara en samlarbil till en spottstyvel.
finns en svensksåld Highline på asplunds bil i borås 90a 85000kr
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Den här 328Mats är nog inte så seriös kille...

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.