|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min ventilation frös på juldagen 2012. -26 grader, motorvärmare 2 timmar. Olja sprutade ut under ventilkåpspackningen höger fram. Tändstiftsbrunnarna var också fulla med olja. Jag bytte hela ventilationen, rensade och isolerade oljesticksröret, bytte ventilkåpspackningen och oljan under mellandagarna. Körde igång den igen på nyårsdagen. Endast slangen ovanpå fördelaren hade isolering. /Jonas |
|
| Låter drygt! Därför jag gör detta nu för att slippa det ska bli tätt! Mina oljebrunnar blir fulla efter ca 3månader, ingen fara än. Men bilen hade aldrig pallat en vinter till! | |
|
"oljebrunnar" Tja, har man samlat olja i tändstiftsbrunnarna tillräckligt länge så ... ;-) mvh/ Anders |
|
| Det är ju det som händer då ventilkåpa/tändstiftpackningarna blir dåliga :S Läcker ju ut i de små "brunnarna" :P | |
| Nån som vet vart jag kan hitta denna skumgummi-isolering? | |
| Gärna lite värmetåligt också, lr funkar typ en sittdyna/liggunderlag? | |
| Oljesticksröret menar ja till | |
| Trådlyft! Tänkte byta ventilkåpspackning på 525an imorn undrar om man ska dra åt i olika ordning? Finns det nån dragschema? Och måste man verkligen ha tätningsmassa? | |
| Det brukar finnas 2 spår i "halvmånarna" glöm inte att göra rent där ordentligt brukar vara hårt som glas. | |
| Jag bytte på min M54 för en månad sedan. Jag drog bultarna från mitten och utåt, lite lagom mycket åt gången så det inte skulle bli sneddraget. Använde ingen tätningsmassa och det verkar hålla tätt. | |
| Jag använde ventilkåpspasta från mekonomen och la i alla hörn samt i halvmånarna. Det läckte lite här å var så ville inte chansa å göra om. Har funkat fint över 6 mån iaf. | |
| Tack för tipset..Var förbi mekonomen järfälla killarna där tyckte inte att man behövde ha det om det är en ny packning..Tycker det låter vettigt BMW har väl ingen pasta från början? | |
| Jo! Bmw lägger dit pasta. Schmiedmann sa att de borde hålla tätt utan om man rengjorde. Men jag körde OEM-style ^^ | |
| Rengöra med bromsrengöring är en måste det blir aldrig tätt annars. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.