|
|
|
|---|---|
|
Hejsan hoppsan, kylaren sprack i plasten vid övre slangen, tydligen standardfel. Inhandlade en ny kylare från schmiedmann, den var dock inte likadan som den jag hade innan, lite mindre och annan tempgivare som ska sitta i, tror att jag har hade en kylare från en v8 i men inte helt säker men tror iaf att den nya kylaren ska vara rätt till min modell. Problemet nu när jag har bytt kylare är att den verkar inte vilja släppa igenom vatten, får upp tryck i slangarna och ånga kommer när jag öppnar avluftningsventilerna men inget vatten försvinner från expansionskärlet. Någon som har nått tips på vad som har blivit galet ? tacksam för svar :) | |
|
Skaffa en liten tratt och fyll kylarvätska i avluftningshålet på termostathuset. Det kan gå i ett par liter den vägen. ___ Min bil: Länk |
|
| Tack ska prova direkt imorn, just nu har jag fått igång en del cirkulation iaf, men får ingen värme i kupén, kanske är fullt av luft fortfarande och inget vatten kommer till pumpen ? | |
| Luft i kylarsystemet ja, möjligen också till värmeventilerna. Använd mekartipset på hur man luftar en bil så ska det gå fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.