|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att införskaffa en 525da Lci. 1,vad är skatten på den? 2,jag älskar moror+kupévärmare. finns det gummigenomföringar från motor till cupé och är det en sådan där ny typ av blockvärmare numera?? 3,dragkrok är ett måste.Finns det fördraget med el och måste man borra eller är det som volvo där hålen finns färdigt för själva kroken?? 4,chippning steg ett,är det någon som rekommenderar detta..?? vill ha vrid i massor. Mvh Jonas B. | |
|
Köpte en 525 DA -08 för en månad sen :) V-tech mappade efter jul steg 1 235 hk 500 nm , går helt kanon gott :)))) En bil att rek. hel nöjd !! |
|
|
Jag betalar 4725 kr i skatt på min. Dock en e61 men borde inte skilja mycket. Mvh Fredrik N |
|
Villurski |
Vill du ha vrid i massor ska du nog kolla in en 530dA. Automaten i 525dA är endast specad för 450nm. Vad den sedan klarar i verkligheten har jag ingen uppfattning om, kanske finns de som har en och kan svara på det? Beställde ca 250hk och 550nm till min manuella, fick 290hk och 630nm "på köpet". Den mindre trimningen känns som gjuten, med den högre effekten känns motorn rå och transmissionen ansträngd. Även vid lugn körning. |
|
Jag tackar för info så långt. Turboras......hur vanligt är det?? har ju haft en Hhhhrrrmmm SAAB 9-5 i 26000 mil nu och nyss bytt Turbon. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Blanda inte ihop BMW med saab , för det finns inga likheter ! |
|
|
Villurski: Hur mycket klarar 530d av då? Har nämligen ny köpt en. och funderar på att chippa/köpa en box.. Men många har sagt att lådan etc inte klarar av. Så varför ger du han rekomendationer att köpa en 530d? För dom redan är mer i från början eller tål dom mer att chippas? Frågar eftersom jag själv vill veta också. |
|
Villurski |
Som sagt i inlägget så gällde min kommentar LCI from mars 2007. |
Villurski |
Oops, inte sagt. Men nu klargjort. Sorry, tråden handlar ju om LCI. |
|
M.a.o blir det inget turboras.......tack,för jag har mina bilar ganska länge. Mvh Jonas B. |
|
| KalleAman>>530D Automat 600Nm | |
|
Har kollat registret lite,där finns 427st 525da-08 sedan. gjorde det eftersom att jag tog faxutdrag på ca 10st på bilfirmor (blocket) som skulle vara just 525da-08 sedan,men 3st var 520da på faxen enligt registret. vet inte firmorna vad de säljer...??? Nära 7 av 10 är touring. har blivit RIKTIGT intressant då skatten blev ca 3750:- efter nyår....... Mvh Jonas B. |
|
|
Kolla på Transportstyrelsens hemsida så får du exakt siffra på skatten men den ligger på ca 4500:- Massor av vrid, då ska du ha Vtech. GLÖM allt vad heter box för de e rena dyngan jämfört med ren programering av styrbox, även kallat för mappning. Kör själv på det och bilen går som ett odjur. Tar du en 530d så e den lådan specad för 600nm o de e massa vrid. |
|
|
Om du ska montera kupe/motorvärme kan du dra nytta av min lilla guide: Länk //Lasse |
|
|
Jävlar i min lilla låda vad bra det ser ut. Går inte att missa. Tackar enormt för detta. för mig är det tillsammans med dragkrok det första jag monterar på en bil oavsett märke som vi ska ha som "husbil".(dock ej mina gamla bilar). Mvh Jonas Brinell. (hårdaste efternamnet i världen) |
|
|
Villurski! Vilket chip har du?? Vtech.. |
|
Villurski |
BMW_Zniper: Ja, min mappning är gjord av V-tech. Jag ska ge Steg 2 en ny chans när sommardäcken åker på, tills dess är jag mycket nöjd med mellanläget :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.