AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.017

KVD Kvarndammen

Nån som köpt bil där? Erfarenheter?
Om du söker på "kvd" så finns det ett antal trådar.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har köpt flera stycken....senast i december.
Jag tycker att deras objekbeskrivningar är mycket detaljerade och man får ofta intrycket att bilen är sämre än vad den är. Man blir positivt överraskad.
Hantering av reklamationer har för mig fungerat klockrent.

Det "dåliga" är att deras sk. listpris ofta är mycket höga vilket lurar budgivarna att betala mer än vad bilen igentligen är värd på den privata marknaden. För att affären skall vara bra måste man köpa bilen 25-30% under listpris.

Mvh
Marin
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är jättespännande att deras "listpris" alltid ligger långt över vad deras egen sajt Bilpriser.se säger...

Det är samma bilar som står på KVD som står hos märkeshandlarna. Det handlar bara om hur avsluten av leasingavtalen ser ut. Som förare kan man ofta välja mellan att avsluta leasingen hos KVD eller att byta in bilen. Folk som inte har koll på detta brukar tro att det är särskilda bilar som står på KVD eftersom de är så "slitna". Det är helt fel, de ser ut precis som vilka 3 år gamla leasingbilar som helst.

-------
//Lövet
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Enda skillnaden är att mäskeshandlarna rekonditionerar bilarna och åtgärdar skavankerna innan försäljningen. Och de sämsta bilarna skickas vidare till småhandlare.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag syftar givetvis på Andreas inlägg om att det är samma bilar hos KVD som hos märkeshandlarna.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
POlare handlade sin förra där och det funkade fint. Är lite tveksam på vissa objekt, men det är ju till att titta noggrant innan man slantar.

Kan annars rekommendera netbil.se som vi köpt av tidigare, dock mindre utbud. Exceptionellt bra skick på bilarna och ytterst proffsig personal. Hjälpte mig med skatteproblemet på den vi köpte utan att de behövt göra det.
Rekommenderas om man hittar rätt kärra där.

//Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Netbil? Inte ens 20% av bilarna verkar ju når upp till reservationspris där. De verkar i stort sett inte ha några köpare. Kollade på några Volvos där innan jag köpte min gamla S40N. Att sitta och bjuda mot sig själv känns lite snöpligt.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag köpte min senaste bil på KVD utan att de hade uppnått reservationspris. De ringde upp och försökte deala, men jag fick den till slut för vad jag hade bjudit.
Jag vann en auktion på Netbil för ett tag sen utan att nå upp till reservationspris. De försökte också deala upp priset 25 % men det blev ingen affär där.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Vi vann en Lexus IS220d på Netbil och det var samma sak, få köpare.
Efter att vi vunnit auktionen 3ggr i rad fick vi bilen för 20% under marknadspris. Det var det värt!

//Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.