AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.412

E90 320d tyskimport, köpråd.

su
15
sunnis
BMW 523i -98
Hej,

Spekulerar på en e90 320d -07 som är tyskimport. Den är utrustad med navigation antar att det är iDrive då det är en liten ratt i mittkonsolen. Men enligt säljaren är tal&text på tyska eller engelska.

Min fråga är då om det är möjligt att uppgradera till svensk mjukvara?

Sen undrar jag om det är något speciellt man bör se upp med med tyskimport. Enligt säljaren så finns all historik men är det något speciellt man bör kolla extra noga i historiken? Den är registrerad i Sverige -08.

Kan jag kolla upp bilen via min lokala BMW återförsäljare? Tänkte på service historik och även kontroll av milmätare etc.

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
All service och verkstad dokumenteras i en BMW server...förutsatt att bilen är servad på BMW annars har du lite svårare att spåra den biten.
Fahrzeugbrief är en viktig detalj, ägarbeviset på tyska. Med tanke på att bilen är en 07 och den togs i bruk i sverige 08 så låter det bra. Kolla om BMW är villiga att ge ut information om bilens historik så det inte står "unfall wagen" eller liknande otrevligt.

"Riktiga män kör diesel"
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Går det att få fram service nu för tiden också?
Innan var det väl bara garanti-ärenden som gick att få fram.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Allt registreras i en BMW bas. Dem allra flesta tillverkare har samma system. Du ska kunna åka till Sydafrika, göra en service och dem här hemma i Sverige kunna se när du gjorde den, vid vilket miltal mm.

"Riktiga män kör diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.