AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.404

Vad ska jag betala för denna bilen

ca
14
callaway_67
Bmw m3 e92 -09
Hej på er grabbar.
Behöver hjälp ang ev köp av denna bil.
Länk. Länk
Har varit och kollat bilen och allt är okej, papper service mm men bilen är inporterad från tyskland så jag undrar vad man ska betala för bilen och om ni vet nått om bilen.
Tacksam för svar

ca
14
callaway_67
Bmw m3 e92 -09
Är det ingen som har synpunkter på priset eller är det okej,har fått ner priset till 600 jämt
MVH Mikael

Tycker till och med att 600.000:- är dyrt, speciellt för en import utan friservice.

ca
14
callaway_67
Bmw m3 e92 -09
Vad är ett bra pris vid kontant betalning utan inbyte

Enl mig 570-580.000:-, 600.000:- för en Svensksåld är okej.
ca
14
callaway_67
Bmw m3 e92 -09
Okej tackar för hjälpen, då får jag se om det går att pruta ner den mera
MVH Mikael

Varför inte importera denna från Tyskland och spara 100 000.
Dessutom en äkta 2009a.
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skulle nog rekommendera en Premium Selection i första hand: Länk

Mvh
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Sevak. Jag skulle inte förvåna mig om den bilen varit smälld. Kolla på bild 5 så ser du att det står smällda bilar lite här och där. På de andra bilderna ser man att vissa bilar lutar lite konstigt, som om de hade punktering osv. Den får man nog kolla upp noga innan köp... Visserligen betyder det inte att just denna blivit smälld men varningsfingret höjs...
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Callaway_67: Du har PM

/ Johan
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
hej var själv inne på den bilen men när jag såg att det var 3 ägare på 1000mil blev jag osäker ?? man får väl avvakta å se

Turbo mesar skall hålla sig till höger
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Varenda bil är ju nästan smälld hos handlaren som Sevak länkar till: Länk Verkar vara deras affärsidé att handla med sådana bilar.

-------
//Lövet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Handlare som sysslar mycket med krockade bilar brukar ofta vara noga med att ange "unfallfrei" om den aktuella bilen inte är krocklagad i och med att de flesta förutsätter att samtliga bilar där är just krockade eller krocklagade...

___
//Ulf
Lövet: kan stämma jag gjorde bara en snabb sökning och hittade den.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja, det finns mycket knas på Mobile om man inte kollar ordentligt. Finns säkert många fina i Tyskland till bra priser dock i och med det större utbudet.

Det mesta i den lägre prisklassen på Mobile verkar dock vara junk. Håller på och hjälper en kollega leta Porsche Cayenne och man blir ju inte direkt imponerad av bilarna i början av listningarna på mobile.

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Idag kom det in en SV-såld M3 -09 på blocket, Begärt pris 599. Jänför gärna med den callaway_67 så fär du ju ett hum om priserna....

Länk:Länk
Peddan: Det är JWO's M3.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Phoenix M3: Ja det förstod jag nu...:-)

Det verkar va ett hyfsat pris på den tycker jag! Man blir allt lite sugen....
Den ser sjukt fin ut och jag vet hur Johan är med sina bilar, extremt pedant.
Den först länkade importbilen är som många skriver ovan, för dyr. Jag sålde själv som ett exempel min M3 Sedan 0908 uttagen 0806 på knappt 1000 mil, fullmatad med i princip allt, för 580´. En importerad skall ligga lägre. Du har framförallt en rätt dryg försäkringspremie att tänka på som jämförelse till den senast länkade svensksålda. Autoprestanda har ofta fina bilar men vet att ta betalt för dem. Ska du köpa en importbil så importera den själv och spar säkert iaf 75-100 tkr på detta jämfört med den hos Autoprestanda. M3orna börjar kännas lite heta igen att döma av vad många skriver här på forumet.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.